Namen, Marnix van

Helaas is deze training mij erg tegen gevallen. Het voldeed niet aan mijn verwachtingen. Ik had meer hands on vaardigheden en gesprekken verwacht. Als ik de training zoals we die gekregen hebben een titel zou moeten geven zou dat zijn: "persoonlijk leiderschap voor leidinggevende". Het was veel meer op mijzelf gericht dan op de professional, en juist aan dat laatste had ik behoefte. Hoe beweeg je een team, hoe beweeg je een prof, welk gedrag/tekst werkt daarbij, oefenen met voor de groep staan, oefenen met je eigen uitstraling op de groep en reflectie daarop, meer verplaatsen in de verschillende soorten prof, wat zeggen de verschillende theorieën daarover, wat kunnen we daar van leren, hoe kunnen we dat inzetten, welke soorten leiderschap bestaan er in de theorieën, welk leiderschap past bij mij etc. In mijn ogen voldeed het boek nog het meeste op dat vlak. Ik had van de training veel meer verwacht dat het een mooie verzameling was van de verschillende visies/theorieën op leidinggeven en dat we die dan zouden vertalen naar onze eigen situaties/teams. Daarnaast ben ik niet te spreken over het feit dat de blokken van de training zomaar door elkaar zijn gehaald, daardoor was het lastiger om in "de flow" per thema te komen. Daardoor liep mijn SN niet synchroon, waardoor dat minder toegevoegde waarde had. Het werd daardoor wat rommelig. Persoonlijk vond ik de trainster niet heel sterk (dat is natuurlijk een persoonlijke mening en ik vind dit ook heel vervelend om te zeggen, maar het wel echt wat ik ervaren heb, dus daarom denk ik toch dat dat hier thuis hoort). Ik miste haar verbondenheid met de inhoud van het programma en het instituut SN (ze maakte regelmatig een opmerking dat ze zelf een andere visie had dan SN, alsof het haar overkwam, dat doet bij mij iets met de geloofwaardigheid), Daarnaast miste ik bevlogenheid en energie in de manier waarop de stof gegeven werd. Ik had graag meer sprekende voorbeelden gehoord bij de theorie of de oefeningen. Ik ging er aan twijfelen of ze de stof zelf doorleeft, ook omdat meerdere keren teksten letterlijk werden opgelezen en niet vanuit parate kennis / doorleving werden overgebracht op de groep. Het kwam daardoor op mij soms ook over als het afdraaien van een programma. Maargoed zoals gezegd dit is een persoonlijke mening. Voor anderen kan dat anders zijn geweest. De locatie was wat zakelijk en minder inspirerend maar wel weer super goed bereikbaar met OV.

Score voor SUAS-NL: 1.5/5