Dat weet je wel

Oplichter 1ste klas. DOE GEEN ZAKEN MET SCHIPPERS BOUWCONSULT.

Op zijn website vermeldt hij de mogelijkheid om een inspectie te doen waarna je een rapport van hem ontvangt. Achteraf verwijst hij je naar de proces-verbaal van de oplevering die de bouwbedrijf oplevert. We zijn helaas in het schip gegaan, tot onze grote spijt. Ik betwijfel of hij wel de papieren heeft voor het werk wat hij doet, want hij vertikt het op “iets” af te geven op papier.

Hij heeft nu een incassobureau ingeschakeld want hij wilt betaald worden voor iets wat hij niet heeft geleverd!!!! Schaam je!!! En hij heeft mij bedreigd via de telefoon met incassobureau! Nou laat maar komen...ik ga zelfs tot de rechter! Je hebt de verkeerde getroffen nu, jij oplichter. Ik ben en was ter goeder trouw maar voor iets betalen wat jij niet hebt geleverd, dat gaat er niet in!

Reactie Schippers Bouwconsult BV:

Onze werkwijze staat vanaf dag 1 heel duidelijk op onze website: https://www.schippers-bouwconsult.nl/onderzoek-keuring-advies/opleveringskeuring/ onder de tab "werkwijze", en verluidt:
"De oplevering van een verbouwing moet binnen de overeengekomen bouwtijd plaatsvinden. Die termijn staat in uw contract en is vaak uitgedrukt in werkbare werkdagen. Soms staat er een (uiterlijke) datum van oplevering vermeld. Tijdens de opleveringskeuring loopt u samen met de aannemer de verbouwing na om te zien of alles volgens afspraak is gebouwd. De aannemer maakt vervolgens een opleverrapport. Zowel u als de aannemer ondertekenen dit rapport."
Dit is mijn inziens duidelijk. Het enige wat wij naar aanleiding het herbeoordelen van deze tekst gaan wijzigen is " loopt u samen met de aannemer". Hier gaan wij van maken "loopt onze bouwkundige aan uw zijde samen met de aannemer". Dit maakt het een en ander wellicht iets duidelijker. Onze werkwijze is overigens helemaal niet vreemd. Het "proces verbaal van oplevering" zoals altijd opgemaakt door de aannemer is namelijk het enige Juridische stuk. Een "proces verbaal van oplevering" van onze zijde ernaast kan helemaal niet (en is dubbel). Het proces verbaal zoals door de aannemer wordt opgesteld wordt vooruitlopend op ondertekening door partijen door ons gecontroleerd op consistentie met onze tijdens de oplevering gedane bevindingen. Alleen wanneer dit consistent is geven wij u het advies te tekenen.
Wanneer op opdracht verstrekt via onze website mogen wij er vanuit gaan dat u alle informatie aangaande onze dienstverlening tot u neemt en leest.
In het geval (zoals bij u) waarin betaling van onze geleverde dienstverlening uitblijft zien wij ons na aanmaningen en herinneringen inderdaad helaas genoodzaakt tot een Gerechtsdeurwaarder te wendden.

Score voor Schippers Bouwconsult BV: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Geslacht: Zeg ik liever niet
Leeftijd: 36
Opleveringskeuring MET rapport :-)