John

Ik heb eerder een review geschreven over de kwaliteit van de koelkast op zich, die is na 2 jaar en 7 maanden zeer slecht gebleken. Echter in deze review wil ik de "service" van zowel de leverancier (Mediamarkt) alsook die van Samsung toelichten. Die is er nagenoeg niet!!. Bij Mediamarkt wordt alles bij Samsung neergelegd en Samsung geeft aan er wordt met u contact opgenomen.

Vandaag ben ik inderdaad gebeld door Samsung (call centre die geen vak specifieke kennis lijken te hebben) waarbij aangegeven wordt dat ik aanvullende gegevens moet doorgeven via Whats App, dit terwijl alle informatie al is doorgegeven tijdens een eerder telefonisch contact en door middel van meerdere mails.

Enfin: ik heb dus nogmaals alles via een Whats App contact doorgegeven. Blijkt dat dit een virtuele assistent is of te wel een script die tot vervelens toe dezelfde "vragen" (afspelen script) stelt. Vervolgens na vele keren hetzelfde doorgegeven te hebben komt de boodschap "een medewerker zal het gesprek zo snel mogelijk overnemen. Soms kan dit EVEN duren, bedankt voor je geduld "Sam" (hoe origineel). Inmiddels een paar uur verder en helaas geen enkel levende medewerker op de Whats App. Opnieuw begonnen en jawel...,weer de virtuele assistent. Wij zitten met een Amerikaanse koelkast die 24/7 een ongelofelijke herrie maakt (letterlijk net een motorcircuit) en Samsung zet - na meerdere meldingen - een virtuele assistent in. Dus als je op service van Samsung rekent....die is er niet. Echter als je op coulance of service van Mediamarkt rekent....ook die is er in het geheel niet. Als je op service rekent koop dan dus geen Samsung en koop geen Samsung of iets anders bij Mediamarkt

Net een laatste telefoontje met de "Service desk" van Samsung. En ja hoor....heel verrassend...meneer het is druk vandaar dat u geen medewerker te spreken heeft gekregen....maar u wordt morgen teruggebeld. En zo kunnen wij weer wachten met een Amerikaanse koelkast van - en ik herhaal het nogmaals - van 2 jaar en 7 maanden oud die 24/7 lawaai maakt op een belletje. Dus voordat de monteur er een keer is zijn we - het is immers volgens Samsung zelf druk - weer minimaal (als alles meezit) een week verder, en dus weer minimaal een week 24/7 in het lawaai. Ik vermoed dat onze koelkast dan naar de stort is gestuurd aangezien dit lawaai niet te harden is. Dan maar ons verlies nemen en een ander koelkast van een ander merk kopen. Onze vorige koelkast van LG is na 15 jaar vervangen waarbij wij de service van LG 1 keer nodig hebben gehad. Na 5 (!!) jaar werd onder coulance binnen 2 dagen een onderdeel vervangen door een monteur, het kan dus wel!!. Op deze manier voor ons geen Samsung en/of Mediamarkt meer!!

Score voor Samsung NL: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Samsung Amerikaanse koelkast