Projecten
Deskundigheid en professionaliteit
Website
Rendement

R.Schram, imaat

Uitstekend maar nu wat minder

Welke ervaring heeft u met Crowdfunding, en hoeveel jaar?

Paar jaar, samen in geld van beide kanten maar ook sinvest, mogelijk en matching capital

Waarom heeft u voor investeren bij SamenInGeld gekozen?

Sameningeld is laag drempelig, lage kosten en vooral laag instap bedrag van € 250 wat het interessant maakt ook voor mijn kinderen/studenten. Die gaan ook vooral voor de 1 jaar looptijd daar die hun geld nog misschien snel nodig hebben. Ik als oudere meer voor de 5 jaar. Je kan door het lage instap bedrag ook veel beter spreiden over meerdere projecten wat risico's in perkt. Ook vanaf vraag zijde is Sameningeld niet extreem duur en de lage 1% afkoop premie maakt het vanaf die kant ook zeer interessant omdat je dan een hypotheek kan nemen die je ook makkelijk kan omzetten naar wat anders of snel aflossen. Ik zie veel toekomst voor Sameningeld met dat concept, zelfs beurs notering.

Hoe bent u met SamenInGeld in contact gekomen?

via (online) advertenties en/of social media

Heeft u suggesties hoe wij meer naamsbekendheid kunnen genereren?

Studenten verenigingen, dat is de toekomstige generatie en die zullen veelal goed financieel terecht komen later. Door de lage instap en looptijd 1 jaar zeer interessant. Zou 5 jaar ook met een constructie op kunnen splitsen in per jaar doorrollen waarop investeerders uit en in kunnen stappen

Heeft u verbeterpunten of tips voor SamenInGeld?

Zeker nu een project in Tilburg fout loopt door overlijden eigenaar zie ik de nadelen. Daar toen teveel in 1 keer geïnvesteerd (nu breng ik meer spreiding aan). Ook begrijp ik niet dat er nu geen rente uitgekeerd word terwijl het geld wel geïnvesteerd zit en er huurders zijn, dat klopt niet. Afwikkeling mag sneller. En betere screening in waarin geïnvesteerd word is denk ik wel op zijn plek, ook meer zekerheid marge aanhouden ten opzichte van woningwaarde. Verder is de website een keer geupdated wat fout liep, de website is daarna niet meer veranderd wat ok is. Echter is de website wel te simpel ten opzichte van sommige, daar kan je nog in uitblinken met een betere website maar daarbij moet zekerheid van werking bovenaan staan. Dus goed door testen voor implementeren. Dan is er nog het probleem dat je als particulier tot max € 80.000 kan gaan. Is krom daar je rechtstreeks in hypotheek investeerd en je ruim kan spreiden in veel projecten. Dus dat zou wat mij betreft omhoog kunnen als de AFM dat ook begrijpt.

Zou u SamenInGeld aanbevelen in uw netwerk/vrienden/familie?

Zeker, ik doe niet anders

Waarom zou u ons aanbevelen in uw netwerk/vrienden/familie?

bovenstaand al aangegeven in wat goed is en beter kan

Score voor SamenInGeld: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja