RITEL

Jeroen

Mijn iPhone 8 viel uit tijdens het navigeren om deze vervolgens niet meer aan te krijgen.
De volgende dag ben ik naar RITEL Roosendaal gegaan om informatie. Het toestel viel nog 3 dagen binnen de garantieperiode en na inspectie van het toestel (alleen lichte gebruikerssporen) is het toestel opgestuurd ter reparatie bij het bedrijf ZES in Goes. Na een aantal weken kreeg ik bericht terug dat het toestel niet meer te repareren is en ik een nieuw toestel aan moest schaffen voor 686,00 euro.

Dit teruggekoppeld aan Ritel omdat het toestel binnen de garantieperiode is opgestuurd. Vervolgens weer een paar weken later ontvang ik weer bericht van ZES dat het toestel open is gemaakt door mij en of derde en de garantie vervalt, de reparatiekosten bedragen 190,00 euro. Ik was verbaasd, want het toestel is nog nooit kapot geweest en zeker nooit opengemaakt. RITEL heeft mij toen toegezegd een second opinion aan te gaan, dit houd in de praktijk in dat het toestel binnen hetzelfde reparatiebedrijf naar een andere afdeling gaat, dan kun je beter zeggen ‘’we kijken er nog een keer naar’’.

Vervolgens weer weken gewacht op het volgende bericht dat het toestel weer niet te repareren is en wederom een nieuw toestel zelf moet aanschaffen en val en stootschade heeft, terwijl het toestel nooit gevallen is. Als bewijs werd een foto met krasjes in de hoeken (door mijn hoesje) van de telefoon meegestuurd.

Wederom weer contact opgenomen met RITEL..Weken later weer bericht, gooien het weer op val en stootschade en dat het toestel is nu wel weer te repareren is voor 190,00 euro, met als bewijs een foto met krassen aan de binnenkant van het toestel, ongelooflijk….

Het meest ernstige vind ik dat het elke keer een ander verhaal is, wat verre van betrouwbaar overkomt, en dat de garantie die je bij je toestel mag verwachten niets betekent in de praktijk.

Score voor RITEL: 0.5/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Nee