RITEL

Barry den Ouden

Ik zocht een bedrijf die de volgende dag de telefoon kon leveren, die dacht ik hebben gevonden. Bleek dus zwaar tegen te vallen. Expres op donderdag ochtend de telefoon besteld zodat hij de volgende dag op vrijdag binnen zou komen(zoals beloofd op de website, want anders had ik ergens anders besteld), omdat ik alleen op vrijdag vrij ben en thuis, zodat ik de telefoon in ontvangst kon nemen. Zodoende kreeg ik een email van Ritel dat mijn telefoon tussen 12.30 uur en 15.30 uur geleverd zou worden. Om 17.00 uur was de telefoon er nog steeds niet, ondanks dat ik de gehele middag zat te wachten zonder tegen bericht. Om 17.00 uur heb ik Ritel klantenservice gebeld(wat ik al meerder malen tevergeefs had geprobeerd... word steeds niet opgenomen ook al sta je minimaal 15 minuten in de wacht) om te vragen of zij meer wisten over de aflevertijd. Tot mijn verbazing zij meneer broodnuchter, De telefoon komt morgen zie ik, hij ligt nog op het depot.
Waarop ik vroeg waarom ik daar niks van af wist. Medewerker Ritel zei dat dat de schuld van GLS is omdat zij het pakketje bezorgen.
Dit is uitermate vreemd omdat ik een mail had gekregen dat de telefoon op vrijdag tussen genoemde tijd geleverd zou worden. Heel de middag voor niks thuis gewacht dus.
Dus ik GLS post gebeld(tegen betaling) om te vragen hoe het kwam dat het pakketje nog op het depot lag....
Het bleek dus dat Ritel het pakketje te laat hadden aangemeld bij GLS namelijk om 16:23 uur, dit MOET VOOR 16:00 uur gebeurt zijn. Dit lijkt mij bij jullie dan ook bekend. Het pakketje zelf werd om 19:33 uur aangeleverd bij GLS Wemeldingen.

De schuld lag dus niet bij het GLS postbedrijf maar bij Ritel zelf!
Beloftes maken schuld zeggen ze ook wel.

Daarop volgend dat ik de Ritel medewerker had uitgelegd dat ik expres op donderdag ochtend bestelde zodat ik het pakketje vrijdag in ontvangst kon nemen. Hij stelde voor om zaterdag te laten bezorgen, maar toen kon ik niet. Toen stelde hij voor om hem maandag bij Blik op Hout (GLS ophaalpunt) het pakketje te laten bezorgen, zodat ik hem zelf kon ophalen......Wat al heel onhandig is na mijn nachtdienst, maargoed. Dat dus afgesproken en dat zou hij regelen.

Zo kom ik maandag dus bij het GLS ophaalpunt aan.... is dat pakketje er dus niet!

Ik weer naar huis, weer geprobeerd Ritel te bellen, Weer tevergeefs!

Komt er een paar uur later een postbode met het pakketje met de telefoon er in.......

Nou sla mij maar kapot, ik weet niet wat dit voor valse afspraken allemaal zijn, maar ik voel mij flink in de zeik genomen! En dat is nog licht verwoord.

Ik ben benieuwd hoe ik tegemoet ga komen voor deze onenigheden en kosten die ik heb moeten maken.

P.s. de telefoon was op dinsdag toen ik keek 494 euro en toen ik donderdag ochtend wilde bestellen ineens 515 euro,,,,, toch maar besteld tegen meerprijs omdat ik de telefoon nodig had op vrijdag.

Wat een fout is dit allemaal geweest,,,,

Ik hoop hier zeer spoedig een passende reactie over te ontvangen

Gegroet een zeer teleurgestelde klant dit uitleg en een oplossing wilt

Reactie RITEL:

Beste klant,
Bedankt voor het achterlaten van uw review.
Vervelend om te horen dat u geen prettige ervaring met ons heeft gehad.
Zou u met ons contact op willen nemen ? Dan kunnen we dit gezamenlijk bespreken en eventueel tot een oplossing komen.
In afwachting op uw reactie, verblijven wij.
Namens het ritel team onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Team Ritel

Score voor RITEL: 0.5/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Nee