Quint

De training was erg interessant. Bij veel van de theorie die voorbij kwam waren er elementen die ik tijdens mijn opleiding (Commerciële Economie, Hogeschool Utrecht) ook al eens voorbij zag komen.

Het spel dat we hebben gespeeld vond ik zelf erg lastig te begrijpen. Achteraf gezien denk ik dat een heel klein beetje meer uitleg ervoor had gezorgd dat het spel beter te begrijpen was (sneller). Pas na de training was het voor mij iets duidelijker hoe het in elkaar zat.

Op een later moment ben ik zelf nog eens over het spel gaan denken, hoe het beter had gekund (wat betreft interface, maar vooral ook de manier van spelen). Pas toen werd het spel me echt duidelijk en zag ik ook de koppeling met LEAN pas.

Aanvankelijk zag ik het spel dus als een leuke onderbreking, zodat we niet alleen maar informatie aan het ontvangen waren. Pas na de training zag ik de toegevoegde waarde van het spel: a.d.h.v. de rollen en doelstellingen e.d. begon ik te denken aan een goede strategie voor het spel. Later ook over toepassing in de praktijk.

(Wat misschien ook niet helemaal meehielp bij het (begrijpen van) spel was de rol die ik in de haast moest kiezen: Product Owner. Voor mij was het al een persoonlijke overwinning toen ik op dag 2 zeer nadrukkelijk om uitleg heb gevraagd aan de groep.)

Score voor Quint: 4/5
Zou u deze training aanbevelen? Ja