R.A Korten

Ik ben een gezonde sportieve man van 65 jaar.
Nadat ik enige jaren geleden een blaas- en een prostaatontsteking had gehad, liet ik jaarlijks mijn psa meten. Toen die langzaam omhoog ging stuurde mijn huisarts mij in januari 2018 naar de uroloog. Zij vond in de eerste instantie geen bijzondere dingen, maar er werden 8 biopsies genomen. In 4 van de 8 zaten kankercellen aan beide zijden van de prostaat. glaeson 7. inmiddels was het begin februari 2018. Ik kwam in aanmerking voor in- of uitwendige bestraling en voor verwijdering van de prostaat. Als je de mededeling prostaatkanker krijgt staat je wereld even op z'n kop. Ik heb via een stroomschema alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen, waarbij zwaar heeft meegewogen dat na bestraling niet meer geopereerd kan worden, en dat de besraling ook na langere tijd nog schade kan aanrichten aan het omliggende weefsel. Het risico dat het in het begin heel goed lijkt te gaan maar dat na verloop van tijd toch nadelige bijwerkingen optreden. Ik heb gekozen voor verwijdering van de prostaat omdat je na de operatie meteen weet waar je aan toe bent. Zijn de snijranden en de lymfe klieren schoon en kon er zenuwbesparend worden geopereerd. Bij mij was dat gelukkig het geval. Om incontinentie tegen te gaan ben ik al ruim voor de operatie op bekkenbodemtherapie gegaan. Dat helpt om de plasfunctie zo snel mogelijk weer onder controle te krijgen. Ik heb het hele internet uitgeplozen, en kwam ook op PZNW. Er waren zeer veel positieve berichten over het ziekenhuis in Gronau en ik kende iemand die daar ook was geopereerd. Ik heb contact opgenomen en na een intake kon ik (omdat er een plekje was vrijgekomen) op 11 april 2018 al worden geopereerd. Ik ben geopereerd door dr. Witt. Hoewel hij aangaf dat hij de zenuwbundel aan een kant waarschijnlijk niet zou kunnen sparen is dat toch gelukt. Wel had ik meteen na de operatie een complicatie waardoor ik net voordat ik weer naar de kamer zou gaan, weer geopereerd moest worden. Dat had te maken met de grote arm van de robot , waardoor schade aan de buikwand was ontstaan. Voor de operatie was ik in topvorm. Ik had heel veel gesport en buikspieroefeningen gedaan om snel te herstellen. Die buikspieroefeningen had ik beter achterwege kunnen laten. De buikspieren waren kort en dik en tijdens de operatie moet de buik worden opgeblazen om de robotarmen te kunnen draaien enz. Daar heb ik na de operatie heel erg veel last van gehad. Dat was erg pijnlijk. Na de operatie en ook thuis heb ik op advies van het behandelend team, dagelijks meerdere wandelingen gemaakt en zeer veel water gedronken om het herstel te bespoedigen. De eerste maanden na de operatie ging de continentie al redelijk goed, maar het duurde nog wel een paar maanden langer voordat het echt op orde was. De bekkenbodem blijven trainen.
De seksuele herstelfase duurt langer. Je moet geduld hebben en de moed niet opgeven en er aan blijven werken.
Ik ben nu 10 maanden na mijn operatie en ik ben heel blij dat ik voor een operatie heb gekozen bij het PZNW. in Gronau.
Dr. Witt en zijn team en alle mensen die daar werken zijn zeer betrokken en je wordt er uitstekend behandeld.
Ik ben nu tweemaal op nacontrole geweest en binnenkort voor de derde keer. Tot nu toe is de psa waarde 0,01 en ik hoop natuurlijk dat dat zo blijft.
Tot de dag van vandaag heb ik nog geen seconde spijt gehad dat ik mij in Gronau heb laten behandelen. Echt een TOP ziekenhuis.

Zeer deskundige artsen met heel veel ervaring met de Davinci methode.

Score voor Prostate Center Europe: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: