Marc

Teleurstellend en misleidend!

Ik heb vorige week een vervangend scherm voor mijn iPhone 13 Pro besteld bij de PhoneDokter. Ik heb gekozen voor het scherm 'Origineel Geassembleerd'. Hierbij ging ik ervan uit dat het een origineel Apple-scherm is dat conform standaarden wordt gemonteerd, zonder verlies van qualiteit of functionaliteit. Ik heb hiervoor EUR 500,- betaald.

Na vier werkdagen heb ik mijn telefoon retour ontvangen. Het scherm is goed gemonteerd, alleen ontbreken nu de volgende functionaliteiten:
1. FaceID werk niet meer
2. True Tone werkt niet meer
3. Melding dat er een niet origineel scherm is gemonteerd

Daarnaast zag ik na reparatie dat Apple een vervangend scherm aanbiedt voor EUR 311,- (EUR 189,- verschil), waar de telefoon 1 werkdag na bestelling wordt opgehaald en binnen 5 werkdagen retour wordt gestuurd.

Na meerdere malen contact te hebben gehad met PhoneDokter, wordt het volgende aangegeven:
1. FaceID - ik moet wachten op een update van Apple dat dit probleem misschien oplost.
2. True Tone - geen reactie van PhoneDokter
3. Melding dat er een niet origineel scherm is gemonteerd - er wordt aangegeven dat het inderdaad niet gaat om een origineel Apple-scherm (dus niet Origineel Geassembleerd) maar een 3rd-party scherm en dat ik hierdoor FaceID zou kwijtraken en de melding blijf ontvangen.
4. Ze houden zich vast aan de prijs van EUR 500,- vanwege hoge inkoopkosten en lage marges en geven allerlei redenen waarom Apple dit goedkoper aanbiedt.

Mijn verzekeraar keert het bedrag van EUR 500,- niet (volledig) uit omdat de kosten bij Apple lager zijn.

Kortom, ik heb nu EUR 189,- meer betaald dan bij Apple, FaceID doet het niet (zelfs na een update van iOS 15.2), melding van niet-origineel scherm en geen true tone functionaliteit meer.

De PhoneDokter geeft geen oplossing om mijn problemen te verhelpen.

Ik vind dat iedereen dit moet weten als ze overwegen een vervangend scherm (in mijn geval voor de iPhone 13 Pro) te bestellen bij de PhoneDokter.

Zeer telereurstellend misleidend allemaal!

Zeg dan gewoon duidelijk dat het geen om een niet origineel Apple scherm, dat je FaceID verlies en je je True Tone functionaliteiten verliest!!

Snelheid ophalen en retour zenden telefoon. Maar dat is de service van DHL. ;-)

Score voor PhoneDokter reviews en beoordelingen: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee