9 / 10
3123 beoordelingen

M. Bosschaert

2/10

Ik wilde het scherm van mijn smartphone laten vervangen. Op de website stond aangegeven dat hiervoor een afspraak gemaakt kon worden. Bij aankomst bij de reparatieshop (40km rijden!) bleek het echter, anders dan op het plaatje van de website, een wit scherm met een GOUDEN randje te zijn ipv een zwart scherm met zwarte rand. Bovendien was bij de boeking van de afspraak aangegeven dat ook de back-camera vervangen moest worden. Om dit te bevestigen heb ik nog telefonisch contact opgenomen met PhoneDokter. Mij werd bevestigd dat, omdat ik niet hierover gebeld was, het onderdeel gewoon aanwezig is. Bij aankomst bij de reparatie-shop in Almere, bleek de camera niet op voorraad. Dus voor niets van Utrecht naar Almere gereden. De medewerker in Almere meende verder, zonder dat hij de telefoon in handen had gehad, te kunnen constateren dat alleen het glaasje van de camera vervangen moest worden, terwijl ik hem vertelde dat de camera defect is (zichtbare schade aan de lens). Ik heb nadien telefonisch contact met PhoneDokter opgenomen, maar zij beweerden dat zij aan de telefoon nooit zeggen dat een onderdeel aanwezig is, maar dat er eerst onderzoek gedaan moet worden wanneer zij de telefoon in handen krijgen. Dit was in tegenspraak met wat de PhoneDokter-medewerker mij een dag eerder liet weten. Ook werd mij gemeld dat PhoneDokter zich niet bezighoudt met de kleuren van de onderdelen (bijv het scherm) omdat ze niet alle varianten op voorraad kunnen hebben. De suggestie om dat duidelijk bij de boeking aan te geven werd weggewimpeld met de opmerking dat dat in de voorwaarden staat. Formeel hebben ze dus gelijk, maar het lijkt mij wel essentiele informatie, die gemakkelijk bij de bestelling kan worden weergegeven. De uitvoering van het scherm/rand van de smartphone die de reparatieshop mij toonde is hoogst waarschijnlijk niet origineel omdat de producent deze kleur combinatie nooit heeft aangeboden.
Ik ervoer het gesprek met de PhoneDokter-medewerker aan wie ik mijn klacht voorlegde als uitermate onaangenaam. Mijn beweringen werden afgedaan als onwaar, er werd niet geluisterd naar wat ik zei en er was geen enkele neiging om toe te geven dat er aan hun kant iets niet goed was gegaan.

Score voor PhoneDokter reviews en beoordelingen: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee