Pean

Heleen Sandbergen

Het eerste contact met de zeilschool, nog voordat wij een reservering hadden gemaakt, verliep heel prettig. Alle vragen werden duidelijk beantwoord, onze overwegingen voor de keuze van zeilboot werd goed over meegedacht. De uitleg over de organisatie van het zeilkamp en de begeleiding van onze zoon die voor het eerst en alleen op zeilkamp ging, gaf ons dusdanig veel vertrouwen dat we geboekt hebben.
Deze positieve eerste ervaringen zijn volledig waar gemaakt tijdens het zeilkamp. De leuke en warme ontvangst van de zeilinstructeurs, klaarblijkelijk goed voorbereid op de komst van een grote groep kinderen, was hartverwarmend. Binnen no time stond alles op de slaapkamer, werden mobieltjes en iPad's voor de veiligheid ingenomen en het zakgeld opgeborgen. De 2 app-jes per dag en de foto's op de Facebook pagina van Pean gaven een grote betrokkenheid bij de activiteiten en het wel en wee van onze zoon, zeker omdat er geen contact moment was gedurende het verblijf, alleen bij o.a. heimwee.
Geen bericht, goed bericht dus. De gezelligheid spatte van de foto's af en er zaten zelfs ontroerende foto's bij!
Gisteren hebben wij onze zoon na 6 dagen opgehaald. En volgens hem was het in 1 woord: "Geweldig, mag ik volgend jaar weer?" De hele terugreis van bijna ruim 2,5 uur heeft hij aan een stuk door verteld: Hij had er een nieuwe vriend bij, CWO 1 en 2 gehaald in 5 dagen!, het eten was lekker en genoeg, de instructeurs waren ontzettend leuk en er lagen zelfs om 6.00 uur in de ochtend Donald Duck tijdschriften voor de slaapkamerdeur voor de vroege vogels.
Wij hebben als ouders de conclusie getrokken dat het zeilen bij Pean in alle opzichten een onvergetelijke ervaring is geworden voor onze zoon. Heel veel dank daarvoor! Wij willen nu zelf ook!

Wat was uiteindelijk jullie ervaring bij Pean?

Goede communicatie en organisatie met leiding
Leuke en beleefde instructeurs die ook zeer toegewijd zijn
Warm ontvangst
Ruime keuze aan watersportmateriaal
Groepen naar leeftijd ingedeeld en jongste jaar gescheiden van pubers.
Lekkere maaltijden met voldoende groenten en fruit!
Naast het zeilen ook ontspanning en lachen gieren en brullen.
Toegewijde instructeurs

Score voor Pean: 4.5/5