OpdeZon

Installatie zonne-energie en laad-infrastructuur
Deskundigheid
Het adviestraject van OpdeZon
Nick

Eerst leek de ervaring goed te zijn, maar later bleek dat men niet goed weet om te gaan met technisch onderlegde kritische klanten. Ze focussen zich op de "bovenkant" van de markt. Wil je dus ontzorgd worden tegen veel te hoge tarieven dan is OpdeZon wellicht iets voor jou. Zelf vond ik een offerte (kostte €95 ex btw) die uiteindelijk €5K hoger is dan concurrentie onacceptabel. Daarnaast werden bij veel te dure minder financieel rendabele zonnepanelen aangeboden.

Advies met fiscale regels overzichtelijk in één document.

Tips of verbeterpunten

€95 ex BTW voor een "Plan" wat niet heel veel meer is dan een offerte met terugverdientijd en fiscale regels staat niet in verhouding met tijd/moeite van concurrentie die er veel tijd in stoppen en zelfs op locatie komen voor een gratis advies/offerte.
Tegenwoordig kan iedereen alle prijzen opzoeken, ik heb er geen moeite mee als er soms meer marge gemaakt wordt voor wat extra service maar €5K aan extra marge gaat er bij mij niet in.

Reactie OpdeZon:

Geachte Nick,

Wij willen toegevoegde waarde leveren aan onze klanten. Dat lijkt in uw geval niet te zijn gelukt. U krijgt daarom het geld voor uw Rijden OpdeZon Totaalplan terug.

Wij herkennen ons niet in de door u genoemde prijsverschillen. Wij zijn gemiddeld 10% duurder dan prijsvechters wanneer de aangeboden materialen gelijk zijn. Het door u genoemde bedrag zit daar ver boven. Als u wilt maken wij graag een inhoudelijke analyse om het prijsverschil voor u te duiden.

Marijn Toers Bijns - OpdeZon

Score voor OpdeZon: 0.5/5