NKC

A. van Vulpen

Ik was lange tijd verzekerd bij NKC. Tijdens een reis naar Spanje, om een feestelijk huwelijk bij te wonen, werden we beroofd. Niet alleen van paspoorten, rijbewijzen, auto,- huis- en BearLock-sleutels etc. maar ook kostbare familiejuwelen. Helaas ondervingen wij van NKC-verzekering niet de gewenste ondersteuning, noch een stukje mededogen bij deze zeer traumatische gebeurtenis. Ook in het vervolgtraject werden we geheel in de steek gelaten, ondanks toezeggingen.
Omdat ook adresgegevens ontvreemd waren, moesten wij vanuit Spanje snel de cilinders van onze huissloten laten vervangen. Naderhand gezien is ook van deze noodsituatie misbruik gemaakt; de kosten waren exorbitant hoog. Daarbij kwam nog dat NKC helemaal niets uitkeerde. Geen enkele compensatie… Helemaal niets!
Mogelijkerwijs stond men -juridisch gezien- in haar recht, maar als “Camperclub” had men toch wel een gebaar of zoiets meer mogen maken. Koud en koel zakelijk. Onmenselijk voor dit clublid.

Omdat we diefstal van onze camper niet wilden riskeren, hebben we tevens contact gezocht met Bearlock-Benelux te Emmeloord. Daar ondervonden we wel een luisterend oor en begripvolle houding. Dit om het BearLock-slot te laten vervangen, waarbij men al duidelijk van te voren had aangegeven hier ‘zeer clement’ mee om te zullen gaan. In de tussentijd had mijn vrouw ook al contact met BearLock gehad, .i.v.m. definitieve afspraak/planning. Daarbij kon zij haar trieste verhaal ook kwijt, wat belangrijk is voor de verwerking. De juwelen hadden n.m.l. een zeer grote emotionele waarde; gemaakt door haar moeder en absoluut uniek en onvervangbaar.

Techneut Jeroen van Os van dit familiebedrijf heeft de oude BearLock vervangen door het nieuwste type met klapsleutel. Directeur Franklin van Os was van mening dat niet alles ‘zwart-wit’ en ‘zakelijk’ in het leven is en stelde vanwege de zeer uitzonderlijke situatie, waarbij door andere betrokkenen geen enkele vergoeding en/of mededogen werd getoond, het nieuwe slot en arbeid “om niet” ter beschikking. BearLock: “Bij deze uiterst uitzonderlijke situatie valt het zakelijke weg en is de menselijke maat hier van toepassing”. Dit warme gebaar en pleister op de open wond werd door ons zeer gewaardeerd!

Reviewtitel:

Verzekering reactie