NIBE-SVV

I.Dea Flow

NIBE-SVV organiseerde een cursus Financial Risk Management. Ik was op zoek naar een cursus op het gebied van risico management maar dan ook wat gericht op betaalinstellingen. De studieadviseur gaf aan dat ik aan deze cursus wat zou hebben. Het was een 2 daagse cursus en na de cursus zou men in staat zijn zelfstandig risk management analyses te maken.
Dag 1 was een fiasco, want de kennis van de docent was achterhaald, net als het cursusmateriaal. NIBE heeft na een klacht van de volledige klas, de docent van de cursus afgehaald en gewisseld met een ervaren docent in de materie. NIBE inventariseerde ook de behoeften van de klas. Dag 2 met een andere docent, bleek dat NIBE de behoeften van de cursisten niet had gedeeld met de docent. Bovendien waren de artikelen die NIBE ook deze keer had gestuurd verouderd.
NIBE-SVV zou op zijn minst 50% lesgeld moeten teruggeven, immers de cursus is maar een halve cursus geweest. Daarnaast waren de faciliteiten slecht en het cursusmateriaal verouderd. NIBE wil nu wel de arrangementskosten teruggeven omdat zij daar niet onderuit kan. Maar teruggave van lesgeld weigert zij, terwijl het eigenlijk verboden is onder misleiding een cursus aan te bieden. En dat is wat feitelijk in mijn geval is gebeurd, naast dat er sprake is van non conformiteit. De meeste deelnemers zijn werkzaam bij een bedrijf. Ik ben interim manager en feitelijk 1 mans BV werkzaam voor opdrachtgevers. Ik ben bijna gelijk te stellen met een consument. Op basis van het consumentenrecht, zou NIBE natuurlijk geld moeten teruggeven. Maar dat weigert NIBE. NIBE wil alleen een extra les geven. Maar ja, het hele systeem van de les is al onderuit. Ze willen gewoon verdienen aan een cursus die niet beantwoord aan de verwachting. Slecht voor een opleider die moet opleiden aan instellingen waar integriteit hoog en het vaandel moet staan als ook zorgvuldigheid. NIBE was in dit geval niet zorgvuldig en ook niet integer, want ze hadden mij de cursus niet moeten verkopen.

Reactie NIBE-SVV:

Wij vinden het erg jammer dat de verwachtingen die de student heeft gehad niet hebben aangesloten bij de persoonlijk ervaring. De onvrede van de student is als klacht in behandeling genomen en opgevolgd.
NIBE-SVV

Score voor NIBE-SVV: 1/5