NCZ

Wat vond u van het Congres Cliëntenraden?
Sloot het congres aan bij uw verwachtingen?
Wat vond u van de deskundigheid van de sprekers?
Wat vond u van de presentatie van de dagvoorzitter?

Voor de eerste keer een bijeenkomst bezocht. Mijn vraag was, wat is het verschil tussen het LOC en NCZ?
Geen duidelijk antwoord op ontvangen.

Heeft u verbeterpunten of tips?

Graag had ik meer aanwijzingen gekregen gericht op het voorzitterschap van een centrale cliëntenraad.
Helaas waren er maar 4 deelnemers waardoor uitwisseling van ervaringen beperkt was.

Reactie NCZ:

Geachte mevrouw,
Dank u wel voor uw feedback! Het verschil tussen LOC Zeggenschap in zorg en Netwerk Cliënt-en-Raad Zorg (NCZ) is minder makkelijk te duiden dan de overeenkomst, die is namelijk (denk ik) dat we beiden maatschappelijke organisaties zijn die cliëntenraden in de zorg willen versterken. We doen dat wel ieder vanuit een eigen, authentieke organisatie op eigen wijze. waarbij NCZ zich wil onderscheiden door praktische, pragmatische, adequate ondersteuning in een organisatie met korte lijnen, no-nonsense en een to-the-point werkwijze. Voor de wijze van ondersteuning en de aanpak daarbij door het LOC, kunt u zich het beste tot het LOC wenden. Als het gaat om landelijke (politieke) aanpak doen we ook dingen gezamenlijk. Voor wat betreft het 'voorzitterschap' is het jammer te lezen dat de uitwisseling van ervaringen beperkt was. Ik verwijs u ook graag naar onze leergang (onafhankelijk) voorzitter (centrale) cliëntenraad: https://ncz.nl/training/9-april-2019-leergang-onafhankelijk-voorzitter-centrale-clientenraad/ Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd? Mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij gerust bellen of mailen. vriendelijke groeten, Marika Biacsics; 0651222505; marika@ncz.nl

Score voor NCZ: 3/5
Zou u de intervisie aanbevelen? Ja
Afgenomen training: Voorzitter clientenraad