Nathalie

Momenteel volg ik een vervolg Bachelor maar achteraf gezien had ik beter naar andere onderwijsinstelling kunnen gaan. Ik raad NCOI dan ook niet aan bij collega's die een studie willen starten.

Ik vind het erg vervelend dat de verdienmodule van NCOI voor gaat op de service en medeleven tbv de studenten.
De docenten doen (bijna allemaal!) goed hun best maar uiteindelijk lukt het hen niet om mij als student goed voor te bereiden op het examen gezien NCOI zo krampachtig met deze info omgaat, echter gezien het verdienmodel is het natuurlijk wel weer kassa voor NCOI bij een herexamen....................
Tevens vind ik de manier van examineren en het nakijken hiervan een spel van muggenzifterij. Er wordt niet meer gekeken in het licht vanuit de stof of de student het beheerst, neen er wordt gekeken of de juiste woorden zijn gebruikt en zodra deze woorden missen kost dit punten.
Je hebt met (vaak) fulltime werkende mensen te maken die veelal naast het werk een gezin draaiende dienen te houden en daarnaast ook een studie volgen. Hier past de bekrompen manier van examineren niet in, mijn inziens.

Over de flexibiliteit maar te zwijgen. Zo flexibel is het allemaal niet, ik woon in Utrecht (midden van het land!) en overal kan ik lessen volgen BEHALVE in Utrecht want deze lessen krijgen ze nooit vol. Ik heb meerdere malen moeten uitwijken naar Rotterdam of Amsterdam en dan ook op een andere dag dan mijn voorkeurs-dag want deze behoort niet tot de opties op een andere locatie.

Kortom de slogan en reclame zijn prachtig maar de praktijk is helaas een andere waarheid.

Score voor NCOI Opleidingen: 2.5/5