De opleiding heb ik als heel positief ervaren, het schrijven van de scriptie daarentegen was mede door de slechte informatievoorziening een drama. Zaken die echt verbeterd moeten worden: - voordat cursist start met schrijven scriptie dient er een gesprek plaats te vinden met cursist en scriptiebegeleider. Dit om verwachtingen te managen en 'gevoel' bij elkaar te krijgen. Als je bij een hogeschool een scriptie schrijft, ken je de docent vaak al die je begeleidt maar bij NCOI is dit niet zo. Alleen via mail en telefoon contact hebben levert veel vertraging en frustratie op. - duidelijkheid vanuit NCOI over de verwachtingen: ik heb een extra workshop gehad, gegeven door Karin Manuel. In deze bijeenkomst gaf zij letterlijk aan dat zij de handleiding die gebruikt moet worden niets vindt, maar dat er geen draagvlak is binnen NCOI om deze af te schaffen (of te herschrijven). Ik kan hier als student niets mee, ik word met jullie interne sores belast en krijg een inkijkje in jullie niet professionele manier van scriptiebegeleiding. Het meest frustrerende is dat ik er uiteindelijk de dupe van ben. - Om een inzage te geven in mijn frustratie: ik ben in april vorig jaar gestart met mijn scriptie, in de zomer aantal hoofdstukken ingeleverd, mijn begeleider vond deze (met kleine opmerkingen/aanvullingen) goed en ik kon verder. In november heb ik mijn concept ingeleverd en toen werd deze helemaal afgeschoten en kon ik overnieuw beginnen. Met bijkomende moeilijkheid dat ik het onderzoek al had uitgevoerd. Hierdoor moest ik bij het herschrijven de onderzoeksresultaten in het achterhoofd houden om te zorgen dat ik niet het hele onderzoek weer opnieuw zou moeten doen. Uiteindelijk na 3 maanden herschrijven is de scriptie in febr goedgekeurd. Het herschrijven heeft hooguit opgeleverd dat het een leesbaarder scriptie is geworden, maar de conclusies en aanbevelingen die in mijn concept versie van november stonden, zijn nagenoeg ongewijzigd gebleven. Herschrijven lijkt vrij zinloos..

Score voor NCOI Opleidingen: 4/5