Over de opleiding heb ik zeer gemengde gevoelens. Zo ben ik in december 2012 van start gegaan en is nu, bijna 5 jaar later, nog steeds niets duidelijk over accreditatie van de opleiding.
De inhoud was over het algemeen goed, de begeleiding van de docenten wisselde sterk. Het is duidelijk dat NCOI nog niet genoeg vakspecialisten heeft op het gebied van de lerarenopleidingen. Nu worden nog te vaak niet competente docenten ingezet.
Mijn ervaring met NCOI is er ook één met veel communicatie. Overal moet een formulier over worden ingeleverd, er moet lang worden nagedacht en besluiten lijken niet eenduidig. En het maakt nogal uit wie je aan de telefoon treft.
Wat ik als zeer positief heb ervaren is dat ik op zaterdag naar school kon. Niet verplicht een avond, geen doordeweekse dag, dat vond ik heel prettig. Dat ik zelden in mijn standplaats les kreeg nam ik dan maar voor lief, het zaterdagmoment kon wel altijd gerealiseerd worden.

Reactie NCOI Opleidingen:

We hebben de student gedurende de opleiding gesproken over de punten uit de review.
De persoonlijke ervaring en feedback van onze studenten is erg belangrijk. We nemen het mee in ons proces ter verbetering van de kwaliteit van onze opleidingen.
NCOI Opleidingen

Score voor NCOI Opleidingen: 2.5/5