Thea Warkor

Ik ben ( nog bezig) met de opleiding rekenspecialist, via e-learning. een hele stap, om als 58 jarige toch weer aan de studie te gaan. ik heb gekozen voor e-learning om niet zo ver te hoeven reizen. In mijn geval van Leeuwarden naar Zwolle. Dat zie ik naast mijn 4 daagse baan als intern begeleider in het speciaal onderwijs niet zo zitten.
ik heb in het begin wel even moeten uitzoeken hoe het programma werkt, maar dat had ik toch wel snel door. veel openen, zoeken en "al doende leert men".
een verslag schrijven was toch wel een dingetje. hoe moet dit en wat zijn alle richtlijnen. De uitleg stond wel in e-learning, maar had ik nog niet gevonden. Gelukkig had ik een geregeld contact met de begeleidster en zij kon mij dit uitleggen. Met een voorbeeld er bij is het gelukt. En geslaagd voor de module dyscalculie.
Nu nog het 2e onderdeel rekenspecialist. ben weer voortvarend begonnen, maar de tijd haalde mij in. tegen de zomer is het verschrikkelijk druk op school. het lukt mij niet dit binnen de gestelde tijd af te ronden. uitstel aanvragen dus. Gelukkig kan dit 2x kosteloos. De begeleiding is wat minder. Bij de eerste module had ik meteen telefonisch contact, ook op aandringen van de begeleidster. Nu bij de tweede module heb ik er wel om gevraagd, maar uiteindelijk maar afgesproken dat ik wel bel als ik in de knoop zit. Minder initiatief vanuit de begeleiding. Jammer eigenlijk wel.

Omdat ik uitstel wil aanvragen heb ik gevraagd of de zomervakantie onder de uitstel periode valt. Dat is wel het geval. Bij deze opleiding waar je echt afhankelijk bent van de school, dus in de zomervakantie geen praktijkopdrachten kunt doen, vindt ik dat erg jammer. Zes weken uitstel, eigenlijk voor niets.

De begeleiding voor de tweede module en het uitstel met de zomervakantie maken, dat ik geen 4 sterren kan aangeven. Jammer eigenlijk, want ik vindt het een heel leuke, leerzame opleiding, goed naar de praktijk gericht en veel achtergrond informatie.

Score voor NCOI Opleidingen: 3/5