Ik volg nu al ruim 2 jaar de opleiding HBO Bachelor Communicatie en het bevalt mij best goed. Over het algemeen zijn de docenten, de lessen en studiemateriaal erg goed en sluiten ze goed aan bij de verwachtingen. De locaties zijn ook prima (zeker als je in de randstad woont). Alleen het parkeren is soms erg vervelend. Daar staat dan weer tegenover dat die locaties weer goed met openbaar vervoer te bereiken zijn.
NCOI kan wel heel bureaucratisch zijn, dat is vooral merkbaar als je iets wilt wat niet volgens de NCOI richtlijnen is. Zolang je zelf professioneel opstelt is het allemaal prima te doen. NCOI heeft wel de neiging om belangrijke dingen te verbergen of te suggereren. Zo geven ze wel aan als een opleiding geaccrediteerd is, maar niet als het niet is geaccrediteerd. Of suggereren ze dat ze altijd op jouw gewenste locatie les gegeven kan worden, maar in de praktijk wijk je vaak uit naar een andere locatie.
Een HBO opleiding heeft wel een behoorlijke impact op privé én je werk. Privé zal je echt tijd moeten reserveren voor je studie. Ook op je werk moet je verschillende opdrachten doen, niet alle werkgevers vinden dat fijn.
Uiteindelijk is de geleerde stof een goede toevoeging op mijn werk en zelfs privé kan ik het gebruiken. En op de arbeidsmarkt merk je dat een HBO opleiding van NCOI een zeer goede toevoeging is op je CV. Veel werkgevers noemen het een HBO plus opleiding.

Score voor NCOI Opleidingen: 3/5