Kwaliteit van de offerte
Vakantieland
Service
Hotel(s)
Reisadvies

Tijdens de voorbereidingsfase leek alles duidelijk en goed voorbereid. Ik was tevreden over de contacten.

Sterke punten tijdens het verblijf

De casa particular waren allemaal dicht bij de centra van de steden. In Santiago de Cuba konden wij het adres niet vinden en ook de lokale agent waar we heen zijn gegaan wist geen betere oplossing dan een Casa dichtbij waar we dan maar moesten vragen hoe we moesten rijden.
In de documenten die we van de autoverhuurder ontvingen werd dwingend gewezen op de risico's van niet afgesloten parkeren (lek gestoken banden, gestolen wielen, etc.). Echter, bij 3 casas was het onmogelijk om afgesloten te parkeren. Dit hebben wij als zeer vervelend ervaren.
De route naar het oosten was eigenlijk niet te doen met een reguliere personenauto. We hebben ruim 35 km op slakken gereden, waar voor het overgrote deel ook nog gaten en scheuren van meerdere meters breed en tientallen centimeters diep in zaten.
Ik ben van mening dat dit bij jullie bekend had moeten zijn en dat jullie ons hadden moeten adviseren om voor de route naar het oosten een terreinwagen te huren. Nu is het bijna een wonder te noemen dat we niet met pech hebben gestaan, dan wel schade of erger hebben gereden.

Zie bovenstaand. Verder verbaast het mij dat ik pas nu een standaardvragenlijst van jullie ontvang. We zijn 12 juli thuis gekomen!

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw feedback. Wat vervelend dat u de reis door Cuba op een aantal punten niet goed beoordeelt. Het is helaas een bekend fenomeen dat in Cuba soms onderdelen van de huurauto's worden gestolen, of dat banden lek geprikt worden zodat degene die de band plakt wat extra inkomsten heeft. De noodzaak van het veilig parkeren van de auto staat daarom ook in de reisinformatie die u voor vertrek van ons heeft ontvangen. Bij casas particular is er vaak wel een buurman te vinden waar de auto veilig gestald kan worden. De bewegwijzering in Cuba is slecht, het kan soms een uitdaging zijn om een casa particular te vinden en deze particuliere pensions blijken een enkele keer van de ene op de andere dag opgeheven te zijn. In bijna alle gevallen is er dan een alternatief in de buurt, dat door de eigenaar zelf is geregeld en waar de eigenaren onderling de inkomsten verrekenen. Cubanen zijn nu eenmaal (noodzakelijkerwijs) heel creatief in het zorgen voor inkomsten. Voor de meeste reizigers wegen deze uitdagingen ruimschoots op tegen de unieke ervaring om in de casas te overnachten, omdat dit een unieke manier is om zo nauw in contact te komen met de Cubaanse bevolking. De wegen in heel Cuba kunnen slecht zijn, ook in het westen. Wij zullen bij onze lokale agent navraag doen naar de kwaliteit van de wegen in het oosten. Ons was niet bekend dat deze slechter zijn geworden; de meeste NBBS-reizigers gebruiken ook in dit deel van het land een reguliere huurauto.
Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Score voor NBBS Reizen: 2/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Rondreis / hotel / anders: Rondreis