Kwaliteit van de offerte
Service
Hotel(s)
Reisadvies

Suzanne

Eerder een fantastische ervaring gehad in Namibië met NBBS maar nu naar Zuid-Afrika viel de toegevoegde waarde tegen. Alleen het kunnen binnenkomen in accommodaties die vol leken te zijn hadden voor ons toegevoegde waarde, maar wij hebben de halve reis uiteindelijk zelf geboekt omdat de alternatieven niet goed/erg duur waren of er niet snel genoeg mee kon worden meegedacht. De accommodaties zelf waren niet erg bijzonder.

Sterke punten tijdens het verblijf

Groot voordeel: binnenkomen in accommodaties die eigenlijk vol leken te zijn.
De auto was erg goedkoop en echt prima!

- Er is ons aanbevolen om in het laatste verblijf half board er meteen bij te boeken, terwijl dit prijsverschil uiteindelijk juist niet voordelig was, ter plekke was het beter. Dit getuigt niet van lokale kennis.
- Er is weinig mogelijkheid om snel iets af te stemmen omdat alles weer eerst via de lokale agents moest. Dit heeft er toe geleidt dat wij een deel zelf zijn gaan boeken omdat het heen en weer afstemmen voor bijvoorbeeld de route in Krugerpark gewoon niet te doen was.
- Naar ons idee zou boeken via een reisorganisatie ook een kostenvoordeel moeten opleveren vanwege de grotere inkoop; echter overal waar we bleven was het goedkoper mogelijk via bijv booking.com. De gemaakte afspraken door NBBS zijn dus niet bepaald voordelig.
- Wij hadden na 1 overnachting de volgende in Swaziland, beide via NBBS. Daar was maar 1 weg mogelijk gezien de afstand, maar dit bleek echt een hele gevaarlijke weg te zijn en totaal niet geschikt te zijn voor een sedan. Even meedenken hierover vooraf zou fijn zijn geweest, dan hadden wij de volgorde veranderd en de andere ingang genomen in swaziland

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Wat jammer dat u over de toegevoegde waarde bij uw reis door Zuid-Afrika minder tevreden bent dan over die naar Namibië. Dat kan mede hieraan liggen: in 2017 hebben wij (en andere reisorganisaties) zeer grote uitdagingen ondervonden met de capaciteit. Zuid-Afrika was dit jaar zo populair dat er in bepaalde lodges geen kamers meer beschikbaar waren, met name in de omgeving van het Krugerpark. Deze situatie had tot gevolg dat wij soms uit moesten wijken naar alternatieven of naar accommodaties die niet standaard onderdeel uitmaken van het assortiment van onze lokale agenten. Dit heeft veel tijd gekost. Prijsverschillen met booking.com kunnen een gevolg zijn van een wisselkoers die in uw voordeel uitvalt. Andersom, dat onze prijzen lager zijn, komt ook regelmatig voor. De toegevoegde waarde van boeken via een reisorganisatie strekt verder dan een mogelijk prijsvoordeel, zoals u tijdens uw reis door Namibië heeft kunnen ervaren. Het is spijtig dat wij u hiervan in Zuid-Afrika niet voldoende hebben kunnen overtuigen. Hopelijk geeft u ons de kans om in de toekomst opnieuw de toegevoegde waarde van onze expertise te bewijzen. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Score voor NBBS Reizen: 3/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja
Rondreis / hotel / anders: Rondreis Zuid-Afrika