Kwaliteit van de offerte
Service
Hotel(s)
Reisadvies

Hendrika Betz

Mexico is een geweldig interessant land. Heel veel excellente cultuur, hele vriendelijke mensen, erg schoon, hele mooie kust en zee (vooral de Caribische) geweldige hotels, leuke steden en nog heel veel andere onverwachte bijzondere bezienswaardigheden. Kan het iedereen aanbevelen. We hebben ons nergens bedreigd gevoeld of in gevaar. Hebben natuurlijk bepaalde streken gemeden, maar toch de reputatie is niet goed, maar niemand heeft ons ook proberen te foppen met geld ofzo. Supervakantie. Alleen de wegen zijn niet overal even goed (haha dat is nog een understatement) maar we zijn overal zonder brokken gekomen.
De uitgifte bij Hertz Mexico Airport was wel vreemd. Dat alle aanwezigen voor ons eerder aan de beurt waren, kan ik me voorstellen, maar echt pas toen ook alle mensen, die na ons arriveerden weggeholpen waren, kregen wij een auto. En dat was meteen een auto met deuken en krassen. Wij moesten hier heel erg om lachen, maar we vonden dit prima. Ten eerste was een krasje of een deukje van ons niet te herkennen en deze auto viel niet op als zijnde van rijke toeristen.

Sterke punten tijdens het verblijf

Alles was in de puntjes geregeld, alles klopte. Transfers, hotels, routebeschrijving, autohuur. Nergens gedoe, dat ze ons niet kenden ofzo.
De hotels waren echt top. Ze zagen er bijna allemaal prachtig uit. Vooral de authentieke hotels waren snoezig, met soms eenvoudige kamers (maar altijd goed en heel schoon) maar ook prachtige luxe hotels (Uxmal, Celestun en Tulum) Ook San Cristobal zo mooi gelegen. Fijn dat de meeste midden in de stad lagen. Hotels in Tehuntuapac en Palenque beetje saai, maar wel heel goed.
Leuk, dat de routebeschrijving soms tips gaf voor extra uitje. Dat hebben we diverse keren gevolgd. Was bijna altijd succes.
Transfers van vliegveld geweldig, daar kwam ik pas op het allerlaatste moment achter. Dacht dat we gewoon zelf met de taxi moesten.

Merida vonden we een vieze stad. Zoveel bussen en vrachtwagens door het oude centrum en smalle straatjes. Dat was geen plezier om daar te lopen. Liever een hotel buiten centrum/buiten de stad, dat wel mooi gelegen is. Wel omgeving Merida in reis houden, want de cenotes waren top.
Er stonden een paar foutjes in de routebeschrijving. Als u die precies wil weten, kan ik die nog wel meedelen. We hadden ook nog een Tomtom met Mexico bij ons en met het boek met de wegenkaarten (ook goede service) zijn we eigenlijk overal zonder veel problemen gekomen.

Score voor NBBS Reizen: 5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja
Rondreis / hotel / anders: Viva Mexico individueel