Nand Homan

Moneymonk is een goed en duidelijk programma voor het bij houden van je boekinghouding. Ze voorkomen een hoop fouten, die je zonder kennis in excel zeker zou maken ;-).

Om ook de kritische kant te laten zien:
MoneyMonk is zeker geen programma zonder foutjes. De berekeningen gaan zeker vlekkeloos, maar er zijn een hoop user interface fouten. Ook is dit programma zeker niet white label. Als je een factuur naar je klanten stuurd zien die wel degelijk dat je gebruikt maakt van MoneyMonk. En als trotse ondernemer wil je dat natuurlijk niet.

Verder hebben ze een goede klanten service, die erg vriendelijk is. Wat ze zelf helaas wel meerdere keren aan geven is dat ze geen inhoudelijke boekhoud kundige vragen beantwoorden, en dat vind ik jammer. Ik had graag af en toe een vraag willen stellen die een goede boekhouder beantwoord.

Ook heeft moneymonk een app(android gebruiker), deze is handig als je heel oppervlakkig iets even snel wilt regelen. Maar wil je te veel kan je het beter opgeven, de app werkt namelijk niet fijn. Het is een totaal andere opzet dan de site waardoor ik best kan begrijpen als er een grotere groep mensen bruikbaarheidsproblemen ervaart.

Los van alle verbeterpunten is MoneyMonk een heel fijn programma. Er werken jonge mensen, die weten waar ze mee bezig zijn. De website ziet er goed en duidelijk uit, het is eigenlijk gewoon een hele handige tool die je als ondernemer zeker niet mag missen.

Score voor MoneyMonk: 4/5
Zou je MoneyMonk aanbevelen? Ja