John Derickx

Verwerking als leek is niet zo simpel dan voorgesteld wordt

Beschrijving

Factuurtje opmaken, na eerder al een factuursjabloon te hebben aangemaakt, is inderdaad heel gemakkelijk. driemaandelijkse BTW aangifte is ook een eitje als je al je (inkoop) facturen er in hebt staan. Maar dan....
Als absolute leek op boekhoudgebied kan ik er weinig mee, is het voor mij onduidelijk, onhandig. Wat betekenen de gebruikte termen. Hoe komt een resultaatrekening tot stand, en hoe moet ik die balans interpreteren? Waarom staat ik in de min bij mijn werkkapitaal en wat is dat eigenlijk? Waarom staan Algemene kosten onder vlottende activa? etc. etc.
Je zou kunnen zeggen dat je de helpfunctie eens moet raadplegen of je moet verdiepen in een boekhouding. Natuurlijk zou het handig zijn als je dat eens deed, maar zo wordt het pakket niet aangeboden. Het wordt juist voorgesteld dat elke leek er direct mee aan de slag kan. Ja, zolang het bij de enkele factuurtjes blijft die ik maandelijks hoef te versturen klopt het, niet zo heel veel verder. De werkelijke boekhouding, structurering van het geheel blijft vrees ik als je dit pakket gebruikt toch wel bij een externe ondersteuner liggen.

Reactie Moneybird:

Beste John, bedankt voor je eerlijke review. We hebben inmiddels contact gehad via de Supportdesk, waarmee we hopen de bestaande vragen beantwoord te hebben. Mocht je nog vragen hebben, ben je welkom die te stellen.

Score voor Moneybird: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee