M. Leck

Dit is een prachtige winkel met veel bijzondere producten. De prijzen zijn daar natuurlijk ook naar. Geen probleem, maar dat mag je ook wel service verwachten. En daar schort het aan. In ons geval was er een probleem. Toen gaven ze niet thuis en werd de communicatie onaangenaam. Wij hebben in de zomer van 2021 gordijnen en behang bij hen gekocht. Toen we door de winkel liepen, zagen we ook de Tom Dixon lamp Melt hangen die we al op het oog hadden. Er werd aangegeven dat we de demo lamp tegen 20% korting konden kopen, t.o.v. de nieuwprijs van 3.472 eur. Daarmee werd de prijs vergelijkbaar met de prijzen op internet (voor een nieuw exemplaar). Omdat wij het leuker vinden om bij een ‘echte winkel’ te kopen, was dat akkoord, mits, heb ik heel expliciet gezegd, de lamp wel helemaal onbeschadigd was (met korting was het nog steeds een lamp van net geen 2.800 eur). Toen onze verbouwing min of meer klaar was, ben ik de lamp op een vrijdag gaan ophalen. Ik kreeg hem in verschillende geïmproviseerde kartonnen dozen met wat plastic folie (de originele verpakking was natuurlijk niet meer aanwezig) en alles werd vanuit de expeditie gelijk in mijn auto gezet. Ik heb erop vertrouwd dat alles in orde was. Thuis heeft de aannemer de lamp zonder de kunststof bollen direct opgehangen. Daarvoor was een steiger nodig, aangezien het plafond 4 meter hoog was. Ik moest zelf nog de lampen kopen en nadat ik die ’s avonds had ingedraaid, heb ik zelf voorzichtig de bollen erop gezet. De lamp is spectaculair, maar toen deze aan stond, waren er duidelijk verschillende krasjes te zien op meerdere plaatsen. Behoorlijk storend, zeker voor een eye catcher als deze. Ik heb de volgende dag, zaterdag, gelijk een mail gestuurd en uitgelegd wat er aan de hand was.

De woensdag daarna kreeg ik een mail. Ze konden een nieuwe bestellen voor 4.089 eur. Een meerprijs van meer dan 1.300 eur. Verder geen toelichting. Toen ik belde, werd uitgelegd dat de prijzen waren gestegen en alleen de duurdere uitvoering met inbouw-leds (die wij minder mooi vonden) nu nog maar te leveren was. Buiten dat, werd direct geïnsinueerd dat ik de krasjes zelf had veroorzaakt: als de lamp niet goed is, waarom hang je hem dan op? En: realiseer je je dat we de lamp al die tijd voor je bewaard hebben? Omdat dit echt een flinke strop was (en ik moest ook de aannemer weer laten komen) en de lamp echt nergens voor deze hoge prijs werd aangeboden, heb ik gevraagd of zij niet ook een beetje water bij de wijn konden doen. Het antwoord was nee, zonder ook maar ergens een keer een verontschuldiging aan te bieden. Omdat ik na een verbouwing van 9 maanden klaar ben met 'al het gedoe', heb ik maar besloten het hierbij te laten zitten. Dat neemt niet weg dat ik hier een kater over heb.

In de andere reviews hier met een negatief oordeel over deze winkel kan je terug lezen dat dat nooit aan hen ligt. Het komt altijd door een onredelijke opstelling van de klant. Op deze review zal ook wel het commentaar komen dat het aan mij lag. Wij vinden het oprecht jammer, want hadden er graag nog vaker gekomen.

Reactie Luxury By Nature:

In juli kwam meneer Leck in de winkel en was geïnteresseerd in een showmodel hanglamp van Tom Dixon, voor in de vide van zijn hal. Daar hebben we hem een mooie korting op aangeboden.
Door alle vertraging die de verbouwing bij de familie Leck opleverde, is de lamp begin december geleverd.
Anderhalve week later nam meneer Leck contact met ons op dat de lamp hangt. Maar dat er een krasje op de lamp zit, die je alleen ziet als de lamp brandt.
Op dat moment waren er nog steeds bouwlui in het huis aan het verbouwen.
We hebben aangeboden de lamp terug te nemen, want de lamp was op dat moment toch nog niet afgerekend. En aangeboden een nieuwe lamp voor hem te bestellen. Wederom verwachtte hij hier een flinke korting op.
Door de tussentijdse prijsverhogingen van Tom Dixon vond hij het toch te duur worden.
Enkele weken later liet meneer Leck ons weten het showroommodel met krasje toch maar te houden. En hij heeft toen keurig zijn rekening betaald.
Wij zijn dus enigszins verbaasd dat we maanden later deze beoordeling krijgen.

Score voor Luxury By Nature: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee