LOI

Chris

Slechte ervaring met LOI voor serieuze opleiding

Ervaringen LOI

Ik heb helaas zeer slechte ervaring met de LOI. Op dit moment wacht ik al 10 weken op mijn diploma. Op Emails wordt niet gereageerd en vanmorgen 25-05-2020 heb ik getracht de klantenservice te bellen. Helaas blijkt de LOI telefonisch momenteel ook niet bereikbaar te zijn. Correspondentie is daarom momenteel nauwelijks mogelijk.

Toch heeft dit weinig met de Corona maatregelen te maken. Als student voel ik mij reeds lange tijd niet serieus genomen. Het inschrijven voor de studie verliep al problematisch, ik moest weken wachten op de onderwijsovereenkomst en kon al die tijd niet starten. Later werden de examenvouchers pas gestuurd nadat ik het examen allang had geboekt. Ik moest daardoor de examens weer annuleren of simpelweg nogmaals zelf betalen (terwijl ik hiervoor al betaald had via het cursusgeld). Ander voorbeeld is de toekenning van enkele vrijstellingen, dit heeft maanden en vele telefoontjes en Emails geduurd. Ik moest zelfs het EVC bureau om hulp vragen aangezien ik niet door de bureaucratische muur van de LOI organisatie heen kwam. Ook komt de LOI de door haar zelf opgestelde schriftelijke reactietermijn van twee weken structureel niet na. Als je hen belt, krijg je steevast te horen dat er een andere afdeling mee bezig is en dat er snel actie wordt ondernomen.

Deze telefonische toezeggingen blijken geen waarde te hebben. Ik zou mijn diploma binnen 6 weken ontvangen (= standaard termijn). Daarna was de telefonische toezegging telkens "uiterlijk volgende week". Dit was voor mij van belang aangezien ik mij moet inschrijven voor een vervolgopleiding die dit voorjaar van start gaat. De LOI is haar beloftes niet nagekomen en de termijn voor inschrijving bij mijn vervolgopleiding is inmiddels verlopen. Instromen dit voorjaar is daarmee onmogelijk geworden en ik ben nu genoodzaakt om te wachten tot september 2020.

Tijdens het laatste telefonische contact heeft medewerker mevrouw Verhaar toegezegd dat het diploma met spoed verstuurd zou worden indien er geen bijzonderheden zijn. Heden 26-05-2020 heb ik noch het diploma ontvangen, noch een bericht over bijzonderheden, noch een antwoord op mijn Email d.d. 15-05-2020. De consequentie is dat ik ruim een half jaar vertraging oploop. Ik kan mijn diploma niet aanwenden voor een baan en ook niet om verder te studeren.

Bij de LOI kun je probleemloos een hobbycursus volgen, maar voor een serieuze opleiding is deze school ongeschikt.

Reactie LOI:

Beste Chris,
Wat jammer om te vernemen dat je niet tevreden bent over de LOI. Het is goed dat je contact met ons hebt opgenomen.
Wij zijn ons ervan bewust dan onze bereikbaarheid momenteel slecht tot zeer slecht is. Om dit te kunnen verbeteren zijn wij druk bezig met het werven van nieuwe collega's.
Om ervoor te kunnen zorgen dat jij het diploma zo spoedig mogelijk ontvangt, willen wij je vriendelijk vragen een mail naar webcare@loi.nl te sturen. Vergeet niet om hierbij jouw cursistennummer te vermelden, inclusief een verwijzing naar dit bericht.
Alvast hartelijk dank voor jouw reactie.
Denise, LOI Webcare

Score voor LOI: 0.5/5