Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Galina van Dam

Het was echt een geweldige en zeldzame once-in-a-lifetime ervaring. Ik heb nog nooit zulke scherpzinnige en goed opgeleide leerkrachten gehad. Ook was het een verademing om met een aantal gelijkgestemden die ook van filosofie en literatuur houden een week door te brengen.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Landmerk Zomerschool in Kasteel Amstenrade, Filosofie en Literatuur, Plato en Shakespeare

Ik vond het feit dat er zoveel individuele aandacht was echt fijn, de locatie was perfect, en de leraren waren heel gepassioneerd en goed in hun vak.

We kregen steeds van 14.15 tot 16.30 voor een schrijfopdracht, wat natuurlijk erg weinig is. Ik begreep aanvankelijk niet waarom, maar ik heb daardoor geleerd hoe je in zeer korte tijd een echt goed stuk in elkaar zet! Misschien hadden ze aan het begin kunnen zeggen dat dat het doel was. Verder kregen we commentaar op de schrijfopdrachten, met veel tops en opbouwende kritiek, maar de kritiek werd soms wel een beetje hard gebracht, wat voor mensen die daar moeilijk mee om kunnen gaan vervelend kan zijn, en misschien is het niet altijd nodig.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de schrijfopdrachten, zie de vorige vraag, en van Het lezen van Plato. Ik had bij filosofie wel over de theorieën van Plato geleerd, maar ik begreep het pas echt toen ik zijn eigen tekst las, dus dat was echt top!

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Heel intuïtief en professioneel, hoewel het wel een beetje lang duurde voor ik wist of ik er heen kon of niet, wat natuurlijk niet erg handig is als je een vakantie wilt plannen.

Score voor Landmerk: 5/5
Zou je onze training aanbevelen? Ja
Welke cursus heb je gevolgd?: Landmerk Zomerschool