Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Henrieke Groenendijk

Waardevol. Zowel de lessen als de mensen die ik heb ontmoet zullen mij nog lang bijblijven. En het kasteel, de gastvrijheid en het voedsel waren fantastisch.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Zomerschool 2021 in Amstenraede, Shakespeare en Plato.

De manier van lesgeven, de mogelijkheid die gegeven werd om mensen te leren kennen, de locatie, de gastvrijheid, de continue sfeer van respect en gelijkheid van waarde, het voedsel :)

Ik heb veel geleerd tijdens de schrijfopdrachten en de feedbackrondjes, maar ik had soms het gevoel alsof er meer gefocust werd op de tekst verbeteren dan op elkaar dingen leren. Dit was bij sommige begeleiders op bepaalde momenten en bij de medeleerlingen. Ik vond het ook heel naar dat ik bij mijn laatste feedbackrondje de opdracht kreeg om stil te zijn zodat de begeleider dingen kon lezen en zeggen tegen de schrijver van de tekst die we lazen, terwijl ik graag tips had om te delen met de schrijver. Beetje vaag verhaal, maar ik vond het niet fijn om 'geshusht' te worden (meerdere malen).

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik denk wel dat ik het meeste geleerd heb van de groep zelf, omdat ik nog nooit in een situatie ben gezet waar je onbekende mensen zo snel zo goed leert kennen. Het was een fantastische ervaring. Van de Plato-lessen heb ik daarnaast veel geleerd, omdat we daar dieper in de stof zijn gedoken door te discussiëren met elkaar in de groep. Ik heb gesproken met anderen over dingen waar ik eerder niet vaak over nadacht. En de schrijfopdrachten hebben mij toch ook echt geholpen met mijn schrijfvaardigheid. Ik merk dat ik veel meer let op tekststructuren en handige schrijftips die ik heb gekregen.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Ik kan het me niet heeel goed meer herinneren want mijn aanmelding is alweer bijna een halfjaar geleden... Maar de website ziet er netjes uit voorzover ik het heb gezien.

Score voor Landmerk: 5/5
Zou je onze training aanbevelen? Ja
Welke cursus heb je gevolgd?: Landmerk zomerschool 2021 (Shakespeare en Plato)