Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Ellen Ridder

Afgelopen weken ik voor de tweede keer deelgenomen aan een cursus van Stichting Landmerk. Ook deze keer heb ik weer hartstikke veel geleerd op een uitzonderlijke manier in een korte tijd. Dankzij de cursussen heb ik mij kunnen ontwikkelen tot wie ik nu ben.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Recht en retorica

Twee topdocenten die allebei op een hele leuke en uitzonderlijke manier lesgaven. Tijdens de cursus werd ik uitgedaagd om diep na te denken over verschillende onderwerpen en vragen. Elke week werd ik gemotiveerd om dieper na te denken en het beste uit mezelf te halen.

Een tip is om misschien een keer een les retorica specifiek te besteden aan de opbouw van een pleidooi met behulp van een casus. Dus de casus doornemen en uitleggen hoe je vanuit daar een pleidooi schrijft.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van het onderdeel recht heb ik het meeste geleerd. Eerst dacht ik dat het recht alleen maar regels lezen/weten en toepassen was maar het is veel meer! Ik heb geleerd waarom er nou bepaalde wetten zijn en waarom deze op die manier geformuleerd zijn en waarom dat zo belangrijk is. Bovendien heb ik ook weer veel geleerd bij het onderdeel retorica.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Heel erg overzichtelijk en duidelijk!

Score voor Landmerk: 4.5/5
Zou je onze training aanbevelen? Ja
Welke cursus heb je gevolgd?: Recht en retorica