Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Gijs van Mil

De insteek van de cursussen van Landmerk vind ik precies wat er mist in hedendaags onderwijs. Dan heb ik het over zaken als: pas doorgaan als elke student het snapt, het echt snappen van een stukje tekst verkiezen boven de hele tekst gelezen hebben. De lessen zijn op hoog niveau en dat voor soms een paar uur lang achter elkaar. Een Landmerk cursus heeft de ambitie om een ervaring mee te geven die toekomstbepalend kan zijn.
De samenstelling van de groep is ook een groot pluspunt. Omdat de groepen vrij klein zijn maak je vrienden voor het leven, en het programma buiten de lessen om is daar deels verantwoordelijk voor. Omdat een student die deelneemt aan Landmerk al een bepaald niveau van intresse heeft, kom je ook veel goede gesprekken tegen.
Grootste pluspunt in mijn ogen is het deel waarop men offline is. Het simpelweg innemen van de telefoons is bevordelijk voor de sfeer, en het niveau van de lessen. Ook is het een mooie eye opener voor sommigen, waardoor zelfs als het wel mag men bijna geen telefoon gebruikt.
Al met al zijn de cursussen van Landmerk voor mij toekomstbepalend geweest en heb ik er elke keer van genoten.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Speechen in London, en de Plato cursus in het altijd mooie Oosterhout

Hoog niveau van de lessen, leuke activiteiten buiten de lessen om. Ook een fijne structuur wat betreft de dagindelinf. Vanaf het begin duidelijk hoe de dag zal lopen en wat je kunt verwachten.

Als er ruimte voor is de groep zelf laten koken, is goed voor de sociale interactie, maar is niet perse nodig.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

In London: de speechopdrachten. Er werd de tijd genomen voor de feedback, en ook voor elkaar feedback. In Oosterhout: het begrijpen van teksten en het beknopt schrijven ervan. Het lezen van een moeilijkere tekst, en daar de tijd voor nemen maakte duidelijk hoe je een tekst moet benaderen. Elke dag een essay schrijven is uniek en zeer leerzaam.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Goed en duidelijk

Score voor Landmerk: 5/5
Zou je onze training aanbevelen? Ja
Welke cursus heb je gevolgd?: Speechen in London, Plato in Oosterhout