Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Nelline

Ik was verrast, hoe goed en profesioneel de cursus in elkaar zat. De slogan van "hoogwaardig onderwijs" is zelfs nog een understatement voor het hoge niveau waarop je leert denken.
Daarnaast ook veel bijzondere ervaringen opgedaan op mooie plekken die met de cursus te maken hadden.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Recht en Retorica 2019

Er heerst structuur en orde.
Theorie en 'praktijk' wisselen elkaar aangenaam af door speeches.
Je leert aan de hand van de teksten met theorie over het recht, wat de onderliggende grondslag van bepaalde wetten zijn, en waarom dat (zo nodig) is. Daardoor leer je dieper over vaststaande feiten na te denken.

Het niveau van de casus voor de speech bij bestuursrecht, was erg complex voor het niveau wat we toen hadden. Om ons nóg beter op retorica te kunnen focussen is het fijn om niet een wat ingewikkelde casus te hebben. (Dit geldt niet voor alle weken!)
Bij retorica is het ook leerzaam om eerst alle praktische punten van een juridische speech door te nemen. (Wanneer moet je een wettentekst citeren? Wat is de structuur van een juridische speech? De opbouw van een juridische speech is wel degelijk anders dan een 'normale' speech. Welke feiten zijn nuttig om te noemen in de speech en welke overbodig? Hoe is mijn houding t.a.v de rechter, welk taalgebruik is gepast? En daarbij, wat voor stijlfiguren zijn goed te gebruiken in een speech, neem nog eens door hoe men praktisch de antithese, climax, chiasme, metafoor, zinspeling etc kan gebruiken.)

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het juridische deel. Dit gaf veel inzichten op de stof die je gelezen had, je maakte de kennis daardoor 'eigen'.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Goed en duidelijk.

Score voor Landmerk: 4.5/5
Zou je onze training aanbevelen? Ja
Welke cursus heb je gevolgd?: Recht en Retorica 2019