Knuz.nl

Klantvriendelijkheid van de helpdesk
Aanbod van leden op Knuz
Ontwerp van de site

Possible High potential

Ondanks meerdere pogingen om de redactie van Knuz te activeren, heb ik de moed opgegeven. Derhalve tracht ik dit via deze weg te doen. Zowel middels een mannelijk als vrouwelijk fake profiel worden de regelmatig contacten gelegd met de verkeerde intenties. De methode is immer hetzelfde. Eerst een opbouw van het contact via de mail. Initiatief ligt hierin steevast bij de vaker. Dan wordt er een triest levensverhaal gedeeld. Ondertussen wordt er ook medegedeeld dat ze voor de aankoop van goederen in het buitenland verkeren. Na enkele dagen komt het verhaal dat er problemen zijn met de betaling van de aangekochte goederen en of je dan middels crypto vouchers haar of hem de gelegenheid wil geven alsnog de betalingen tot stand te brengen. De lieve woordjes vliegen je dan rond de oren. Dit allemaal terwijl je betrokkene nog nooit in levende lijve hebt ontmoet of via telefoon hebt gehoord. Kortom verifieer altijd met wie je te maken hebt. Het betrof in mijn geval een Tilburgse onderneemster die aldaar een winkeltje dreef (volgens de aangeleverde info). Maar zelfs de naam van het winkeltje werd niet vrijgegeven, terwijl ze wel haar (fake) naam en en geboortedatum deelde! Uit de fotootjes bleek duidelijk dat de foto’s een Belgische dame betrof, waarvan ik niet weet of die ook de drijvende kracht achter de poging tot oplichting is. De nickname van mijn fakeprofiel betrof Tulip54.

Sterke punten van Knuz

Gratis datingsite.

De mensen achter de echte (niet fake) profielen beter beschermen tegen de oplichters met fake profielen op de site.

Score voor Knuz.nl: 0.5/5
Zou je Knuz aanbevelen? Nee