jan en mary piket

14 daagse rondreis noord oost Botswana, met Toyota Hillux met Daktent

Beschrijf hier uw ervaringen

Na aankomst in maun verbleven we de eerste nacht in Old Bridge Backpackers. Dit vonden wij een leuke plek, met een gezellige bar/restaurant aan het water. De volgende dag de Okavanka Delta in voor de 2 daagse Mokoro tocht. Eerst met een kano ongeveer 1, 5 uur naar de plek waar wij een wandelsafari gingen doen met onze gids"kees"" Dit was een mooie 3 uur durende wandeling waarin we veel dieren hebben gezien. Daarna naar de plek waar onze tent al klaarstond voor de overnachting. Na een 2 uur durende rustperiode een avond wandeling gedaan met 2 gidsen, kees en magele, na 2 uur tegen donker weer terug naar onze kampeerplek, waar de kok James een heerlijke maaltijd klaar had staan. Na een zeer gezellige maaltijd vroeg naar bed. De volgende dag weer een wandelsafari gedaan van ongeveer 3 uur. In de middag werd het kamp opgebroken, en werden wij teruggebracht naar old bridge backpackers voor de overnachting.
De volgende dag vroeg overdracht van de auto. Er werd ruim de tijd genomen om alles uit te leggen, hierna vertrokken we voor onze rondrit van maun via nata richting kasane en weer naar maun. Tussendoor op verschillende lokaties overnacht, 8 nachten in de daktent, en 2 in een "gewoon"bed. Het was een hele ervaring om met een 4x4 door botswana te rijden over soms "wegen"van heel diep zand, waarin we een keer tijdens een rit van 90 km geen andere auto tegenkwamen, maar wel veel dieren. We hebben elke nacht op een andere campsite geslapen, Dit waren khamuga, baobab, elephant sands, senyati, ihaha, savuti, mbudi en dizhane. Dit zijn allemaal mooie plekken om te overnachten, maar elephant sands vonden wij heel bijzonder. De boottocht over de chobe rivier is een aanrader , heel bijzonder dat eind vd middag hier de beesten aan de waterkant staat . Al met al vonden wij het een zeer geslaagde vakantie, alles was perfect geregeld door khuduga, en ook de auto was in zeer goede staat, met alles er op en eraan.

Score voor Khuduga Botswana: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: