Linda

Rondreis door Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Voor de tweede keer waren we in het prachtige land Botswana, waar Jan en Marianne weer een prachtige reis voor ons in elkaar hebben geknutseld. In de Kalahari hebben we genoten van de bijzondere en verschillende soorten dieren die zich in veelvoud hebben laten zien. Van de bat eared fox tot de schuwe cheetah en de vele gemsbokken. In hun natuurlijke omgeving zijn ze allen even prachtig. Met de quad rijden over de zoutpanne en overnachten op een bedrol onder de indrukwekkende sterrenhemel was een favoriet moment van onze kinderen (5 en 7 jaar oud). Wat geweldig om met hen de leeuw te bekijken die dichtbij onze auto lag te rusten tegen een struik. Ook een olifantenfamilie die ‘s ochtends vroeg over de campingplek wandelt en de verscheidenheid aan vogels die we zien worden met enthousiasme bekeken. De bootrit bij Third bridge was een leuke manier om het wild eens van een andere kant te zien en de safaritenten waren een prima afwisseling op onze favoriete manier van kamperen; in de daktenten.
Maar naast al het natuurgeweld hebben we ook het perceel van het ouderenproject, mede opgezet door Marianne, mogen bekijken. Er wordt nu hard gewerkt aan een gebouw om ouderen een plek te geven waar ze kunnen eten. Want door zo’n vakantie maak je niet alleen kennis met de flora en fauna, maar leer je ook weer waarderen hoe goed wij het eigenlijk hebben in Nederland. Al tijdens de vakantie waren we vast aan het bedenken wat we de volgende keer gaan doen. We zien Afrika in afzienbare tijd zeker weer terug.

Score voor Khuduga Botswana: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: