Assortiment
Winkel-uitstraling
Website
Prijs / kwaliteit verhouding

Wever

Ons contactpersoon wisselde geregeld na de verkoop. Na de eerste prijsopgave werd ons medegedeeld dat ze de installatiekosten vergeten waren, dus die moesten we er nog even bij optellen. Tijdens het verkoopgesprek gevraagd wat er gebeurt als er plots een apparaat niet meer leverbaar is. Hier werd aangegeven dat dit vaak maar om tientjes ging dus dat zou Sombroek dat voor haar rekening zou nemen. Puntje bij paaltje kregen wij een mail waarin stond aangegeven dat de kookplaat niet meer te leveren was en dat ik een ander model kon krijgen á €250. Pas nadat wij hebben aangegeven nog een wijnkoeler te willen en deze af te nemen gaf Sombroek aan deze kosten voor haar rekening te nemen. Daarnaast zijn er tijdens de afwerking ook een aantal punten naar voren gekomen waar Sombroek simpel verwijst naar de order bevestiging.
Welke een 5 pagina tellend document is met allerlei termen die ons onbekend zijn. Hieruit hadden wij het op kunnen maken.

Conclusie met dit soort aankopen: neem alles op zodat je altijd ergens op terug kunt vallen en vraag elk detail na want anders zit je later met de gebakken peren.

Rustig en duidelijk eerste gesprek. De installateur Ferry Bouman is een vakkundig kracht die door Sombroek ingehuurd word.

- een contactpersoon van A-Z
- beter klantcontact ( soms wel 4 keer een verzoek moeten indienen tot er actie genomen werd)
- Door een aantal kleine aanpassingen had deze slechte ervaring voorkomen kunnen worden

Reactie Keukenspeciaalzaak Sombroek:

Beste familie Wever,
Wij betreuren uw reactie. Graag reageren wij op uw review.
Er is bij u een prachtige keuken gemonteerd met als enige opleverpunt dat er een deukje in de bestekindeling zit.
Het klopt dat er één element van de keuken niet afgewerkt is. U vergeet echter te vermelden dat u daar een wand zou gaan maken. U heeft zonder ons te informeren besloten die wand niet te gaan maken, waardoor dit nu zichtbaar is. In overleg zijn wij altijd bereid om tot een oplossing te komen. Uw eis is echter dat wij dit kosteloos moeten oplossen.
Wat betreft uw overige opmerkingen:
Op 28-01-2016 heeft u een koopovereenkomst én een montageopdracht op hetzelfde moment ondertekend. Uw opmerking dat er later nog installatiekosten bij kwamen, begrijpen wij dus niet helemaal.
U heeft de keuken in januari 2016 aangeschaft en levering/montage is eind april 2017 geweest. Wij leveren altijd de nieuwste modellen apparatuur uit en geen oude modellen. Vaak worden oude modellen vervangen door vergelijkbare nieuwe modellen. Voor uw kookplaat was er geen directe opvolger. Dus zijn we in overleg met u getreden en hebben wij u twee andere modellen voorgesteld: één ongeveer gelijkwaardige (welke 50 euro goedkoper was) en één luxere (welke 250 euro duurder was). Uw eis was dat wij de duurdere moesten leveren zonder bijbetaling.
Onderdeel van onze interne kwaliteitscontrole is dat meerdere personen uw keuken controleren c.q. verwerken. Op die manier worden alle afspraken op dusdanige wijze vastgelegd, zodat ze voor iedereen duidelijk zijn. Dat dit door u als klant niet altijd als prettig ervaren is, zullen wij meenemen als verbeterpunt.
Zoals u terecht aangeeft leveren wij wat afgesproken is (dus wat in de koopovereenkomst staat). Het zou ook vreemd zijn als wij zomaar iets anders gaan leveren. Alleen omdat het u nu niet uitkomt, hadden wij daar van af moeten wijken. Dat wij - ondanks dat wij alle afspraken zijn nagekomen - worden geconfronteerd met een zeer negatieve beoordeling is teleurstellend.
Wij wensen u desondanks veel plezier met uw nieuwe keuken. De beschadigde bestekindeling is in bestelling en zullen wij zo spoedig mogelijk naleveren.

Score voor Keukenspeciaalzaak Sombroek: 1.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee