Begeleiding koks(assistenten)
Smaak gerechten
Informatie in het voortraject
Sfeer locatie

Yiva Piersma

Ik keek erg uit naar de patisserie cursus. De pattisier die de cursus gaf was leuk en deed erg zijn best maar was het niet eens met het lesmateriaal. Daardoor had hij na de eerste les al van alles veranderd.

Waar ik enorm teleurgesteld over ben: Er zijn maar enkele werkende weegschalen aanwezig en ook maar enkele werkende mixers (voor 12 cursisten) Dit heeft tot gevolg dat je of heel lang moet wachten voordat je überhaupt kunt starten met bakken of je moet alles gaan kloppen met de hand. Dit heb ik dus gister gedaan waardoor mijn meringue voor de macarons is mislukt. De eerste les waren er ook geen deegrollers aanwezig dus moesten we het taartdeeg uitrollen met een rol plasticfolie.

De eerste les waren er niet genoeg eieren en citroenen op voorraad. Dit moest toen bijgehaald worden waardoor je daarop moest gaan wachten. Een aantal mensen (waaronder ik) hebben toen niet alle recepten kunnen maken aangezien het al aan het eind van de middag was. Er was toen geen tijd meer om te gaan wachten op de nieuwe eieren en citroen aangezien we anders te veel uit zouden lopen qua tijd.

De cursus is met 12 vrouwen waardoor de pattisier constant bezig is met vragen beantwoorden van ons. Dit doet hij op een leuke en positieve manier, maar hij kan niet iedereen tegelijk in de gaten houden. Daardoor zijn wij veelal aangewezen op ons receptenboekje en heb ik niet het gevoel dat ik echt aan het leren en ontwikkelen ben.

Na de tweede cursusdag heb ik bovenstaande informatie ook gemaild naar Keizer Culinair. Daar zou ik diezelfde week een antwoord op krijgen, dit is niet gebeurd. Na 2 weken ben ik zelf gaan mailen. Ik kreeg daarop een aanbod van een voucher om nogmaals dezelfde cursus te volgen. Dit heb ik afgeslagen aangezien die cursus weer met het zelfde lesmateriaal zou zijn. Ik heb toen aangegeven dat ik graag de helft van mijn geld terug wil. Deze mail heb ik verstuurd op 7 april. Het is nu 20 mei en ik heb nog geen geld terug ontvangen. Wel werd er aangegeven dat er een voucher voor mij klaar lag, terwijl ik nooit heb gezegd dat ik de voucher wil.
De laatste mail die ik heb gekregen van Keizer Culinair gaf aan dat ik pas in de eerste week van juni een update krijg.

Ik ben enorm teleurgesteld in dit bedrijf. Het was een dure cursus en het voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen. De communicatie is traag en onvoldoende.

Wat voor workshop heb je bij ons gevolgd?

Cursus (kooktechnieken of patisserie)

De pattisier was leuk en deed het goed

Communicatie, producten, materialen, service naar de klanten toe.

Reactie Keizer Culinair:

Beste Yiva,
Dankjewel voor de zeer waardevolle feedback! We vinden het erg vervelend dat de cursus niet naar wens is geweest. We nemen de feedback uiterst serieus en hebben dit meteen aangepakt. We hebben inmiddels extra weegschalen, deegrollers en mixers aangeschaft. Hartelijk dank daarvoor! We hebben destijds inderdaad een vouchercode verstuurd ter waarde van €275,- omdat we het natuurlijk graag recht willen zetten en je toch nog een fantastische nieuwe ervaring willen geven, met de nieuwe deegrollers weegschalen en mixers! Zou je ons een mail willen sturen met je adresgegevens, dan sturen we graag ook nog een prachtige bos bloemen en een heerlijke fles Prosecco op. We hopen je binnenkort alsnog te mogen ontvangen.
Met Culinaire groet,
Dieuwertje Floor