William

Waardeloze prehistorische gegevens

Uw ervaring

De aanvraag voor koopsom en WOZ-waarde van een appartement leverde geen enkele actuele en betrouwbare informatie. Bij terugkoppeling hiervan per e--mail kreeg ik binnen 2 minuten een lang standaard antwoord.
"Bij het waarderen van woningen worden er elke maand honderden miljoenen datapunten verzameld."
"Er worden ook meer complexe geografische informatie systemen (GIS) ingezet...."
"Machine learning is bij deze AVM-waarde bijzonder effectief gebleken in het bepalen van complexe relaties...."
"Per woning wordt er geautomatiseerd gekeken welk algoritme toegepast moet worden en wat de weging van de modellen zijn om tot de meest accurate waardering te komen. Dagelijks worden deze modellen ‘gefinetuned’ en wordt nieuwe data verwerkt. In het geval van ontbrekende datapunten worden er voorspellingsmodellen gebruikt om deze zo accuraat mogelijk te bepalen."
Wat een prietpraat!: Een appartement met een gebruiksoppervlak van 153 m2 krijgt bij het kadaster een gebruiksoppervlak van 106 m2. De WOZ-waarde van een vergelijkbaar appartement bedraagt Euro 606.000. Volgens de bovenstaande hokuspokus komt het kadaster op Euro 229.017. En daar heb ik 14,95 voor betaald.

Reactie Kadasterdata.nl:

Beste William,
Wat jammer van uw review.
De waarde is en blijft een modelmatige woningwaarde. Bij het waarderen van woningen worden er elke maand honderden miljoenen datapunten verzameld. Kadasterdata onderzoekt kenmerken van een woning, kijkt ook naar de buurt (ontwikkeling) en weet (en neemt mee) wat er voor woningen in het verleden betaald is. De waarde wordt iedere drie maanden opnieuw berekend.
Wij raadplegen diverse publieke databases, zoals Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RvO), het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en meerdere Kadaster registers. Hierbij worden voornamelijk individuele pandkenmerken verzameld, zoals bouwjaar, energielabel, gebruiksoppervlakte, perceeloppervlakte, woningtype et cetera. Daarnaast worden er demografische gegevens van een buurt verzameld en een analyse gemaakt van de macro-economische ontwikkelingen binnen een buurt, wijk of gemeente.
Wij hopen dat u na het terugstortten van u bedrag de review kunt aanpassen.
Vertrouwende u voldoende te hebben ingelicht verblijf ik,
Kadasterdata klantencontact.

Score voor Kadasterdata.nl: 0.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee