Fred van der Horst

De reis was voortreffelijk door jullie voorbereid en het draaiboek en de begeleidende tips fantastisch en heel erg nuttig. In geen enkel door jullie geboekte hotels zijn er problemen geweest. Bij enkele hotels wil ik wel een de opmerking plaatsen , het Andante Inn Sedona viel heel erg op door eenvoud t.o.z. van de overige hotels met onze overnachtingen. Wij zagen aan dezelfde weg nog enkele andere hotels die ons meer aanspraken, ook het ontbijt was eenvoudig verzorgd. Cedar Lodge werkelijk onvriendelijke medewerkers, heel afstandelijk en zakelijk en nauwelijks contact met hotelgasten. Ook de hotel kamer was erg éénvoudig t.o.z. van de andere overnachtingen, wel als pluspunt heel dicht bij de ingang van het Yosimiti Park. Opvallend Sportsmen Lodge in LA, best wel aan de prijs met huurauto parkeren.. 70,= euro voor drie nachtjes en nog opvallender geen koelkastje op de kamer terwijl het best warm weer en aan de prijs voor ontbijt. Sommige hotels rekende echter helemaal geen kosten voor parkeren en ontbijt # meegenomen, knipoog. Beresford in SF, heerlijk knus en net stadshotel met heel goed verzorgd ..(gratis) ontbijt , Hofsas House Carmel ; Sprookjes hotel in Efteling ogend dorp ..fantastisch ! Best Western San Diego ..echt vijf sterren ! Red Father Lodge fantastische ligging nabij Grand Canyon en goed verzorgd .. Alpenhof Lodge opmerkelijk en met fantastisch enthousiaste meneer achter de receptie !! Best Western SF ook prima verzorgd en ideale ligging bij vliegveld en inleveren huurauto ! Excursies prima verzorgd door jullie ; fietsen over Golden Gate brug, Jeep Trail Sedona en Apache Trail . Wij hebben op eigen gelegenheid ook tal van andere excursies ondernomen o.a. Alcatraz, Universal Studio's , OUE Skyspace hoogste torengebouw in LA, Concert bijgewoond Hollywood Bowl, Sea World en Midway Museum San Diego , en nog veel meer... bloos. Aan te bevelen in jullie brochures is de Misttrail dat is een wandeltocht naar twee watervallen toe met prachtige panorama's en vergezichten in het Yosimiti Park. Eigenlijk hadden we aan drie weken nog te kort , zoveel indrukken en zoveel moois gezien, te veel om nu op te noemen. De reis op zich heen & terug ... heen beiden vluchten fantastisch verzorgd via Londen naar SF met British Airways ,zelfs met een Airbus 380 ! Terug een drama ; beiden vluchten uitgevoerd door AA American Airlines. De vlucht van SF naar Philadelphia was nog goed verzorgd, modern toestel en vriendelijk cabine personeel. Maar juist de langste vlucht van Philadelphia naar Amsterdam echt slecht en AA moet zich schamen. Het begon al bij de opgegeven Gate .. dat werd na een uur wachten gewijzigd naar een andere Gate ... daar aangekomen stond er helemaal geen toestel klaar ????? Ook de vliegtuig bemanning stond en zat in de wachtruimte bij ons te wachten. Met nog een kwartier te gaan volgens vertrektijd nog steeds geen vliegtuig aan de Gate ???? Plots werd er omgeroepen dat het toestel elders op de luchthaven aanwezig was maar dat er technici een storing aan het verhelpen waren en werd er plots een uur vertraging op de TV schermen bij de Gate aangegeven. Al die tijd zag ik de gezagsvoeder al continu bellen met zijn mobiel. A'fin na weer bijna een uur wachten werd er omgeroepen dat het vliegtuig onderweg naar de Gate was.... Vervolgens ging eerst de bemanning aan boord en ongeveer 15 minuten later mochten we gaan boarden. Tot mijn grote verbazing zag ik dat we in een behoorlijk oud ??? toestel vervoerd zouden worden. Met slechts 4 heel kleine tv schermpjes aan het midden plafond. Heel weinig beenruimte en smoezelig uitziende stoelen. Ik heb de hele vlucht mijn bedenkingen gehad. Dit klopte echt niet en ik denk dat er veel meer problemen met het echte toestel wat ons naar Amsterdam had moeten vliegen aan de hand is geweest en daarom zo wie zo niet aan de gate stond geparkeerd ! Na overleg en lang wachten hebben ze naar mijn mening het toestel waar wij nu mee naar Schiphol vlogen ergens gauw voor de dag gehaald.. # verklaard voor mij de uitstraling van het oude toestel. Onderweg ruim 10 uur lang was er dus ook niet de mogelijkheid voor entertainment, in de armleuning van de stoelen een armoedig draadjes microfoon waar je keuze kon maken uit 8 zeer slecht horende muziekzenders ??? De film was helemaal niet te volgen omdat onze zitplaatsen veel te ver weg waren van de veel te kleine tv schermpjes. Vlucht animatie was de hele vlucht niet zichtbaar... en helemaal geen excuus hoor van het cabine personeel.. Tot overmaat van ramp ging het vliegtuig direct na de landing parkeren langs de A4 snelweg ??? moesten we via trappen uitstappen en werden met bussen naar een zij-ingang van het hoofdgebouw van Schiphol gereden ... AA moet zich schamen om op zo een lange vlucht een dergelijk toestel in te zetten !! En ook bij het parkeren direct na de landing langs de snelweg ver weg van het stations gebouw heb ik vraagtekens ?? Ik heb nog overwogen om zelf een boze brief naar AA te schrijven , want zo ga je niet met reizigers om !!

Uw ervaring met Doets Reizen

voortreffelijke reis organisatie en vooral gespecialiseerd in verzorgde Amerika reizen. Kunnen alle wensen voor een fantastische reis in orde maken.

Score voor Doets Reizen: 5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja
Naam reis: Golden State Californië Arizona Nevada