Kostenvriendelijk
Communicatie

Joop de Haas

Ik ben blijkbaar ingestapt op het verkeerde moment. De winst voor 2015 wordt geschat op ca, 7% volgens jullie berichten.
Een algemene vraag. de index heeft een sinus-achtige beweging met maxima en minima. De beurs groeit niet echt. Hoe wordt dan winst gemaakt ? Verkopen op een maximum en kopen op een minimum?
Groet, Joop

Communicatie en rapportage

Misschien meer uitleg over aan/verkoop beleid

Reactie Bloei vermogen:

Beste Joop, hartelijk dank voor je positieve feedback, dat waarderen wij zeer. Beurzen zijn inderdaad volatiel; het ene jaar wat meer dan het andere. Op de lange termijn leveren alle beleggingscategorieën echter een bepaald positief rendement. Voor aandelen is dit bijvoorbeeld rond de 8% (dit is een extreem lange termijn historisch gemiddelde). De beurzen groeien (ondanks schommelingen op de korte termijn) dus wel degelijk. Wij geloven niet dat je een hoger rendement kunt halen dan dit langetermijnrendement door in en uit te stappen. Verkopen op het maximum en kopen op het minimum is wat iedere belegger wil, maar wat in de praktijk niemand structureel lukt. Diverse academische onderzoeken hebben aangetoond dat beleggers die proberen (over een periode van 10 jaar) de markt te timen, minimaal 75% van de keren goed moeten timen om minimaal de markt bij te houden. De markt timen gaat je voorspelbaar rendement kosten. Essentieel is om wereldwijd gespreid belegd te zijn (en te blijven) tegen minimale kosten. Het kan inderdaad zijn dat je achteraf gezien pech hebt gehad met het instapmoment. Maar aangezien je voor de lange termijn belegt, hoef je hier niet wakker van te liggen. In 2015 is het geduld van de belegger echter wel op de proef gesteld. Mocht je na dit bericht nog vragen hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen via info@ibeleggen.nl of 020 673 63 72.

Score voor Bloei vermogen: 4/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Ja
Product: