9 / 10
7346 beoordelingen

Sieb

3/10

Bestelling voor een Polar M400 namaak horlogeband gedaan. Levering was uitstekend. Echter het een van de 2 bandjes paste gewoon niet! Het ene bandje (van de 2 delen) zat er in een paar seconden op. De ander niet. Ik ben uren bezig geweest en zelfs naar een hardloopwinkel geweest om het te laten bevestigen. Het lukte hen ook niet. Het bandje moet er naadloos op aansluiten. Eerst doe je het denk je even snel zelfs aan de eettafel. Al gauw zit je met TL licht boven je horloge en probeer je het met een tangetje op alle manieren (en laat het je anderen proberen). Ook maak je de smartwatch zelf helemaal schoon met een tandenborstel zodat er geen vuil tussen zit. Maar de pin ging niet door zowel het bandje als de smartwatch.

Uiteindelijk de klantenservice van Horlogeband/Kish gemeld (met foto's dat het niet past en dat ik in de winkel sta waar een medewerker het probeert). Op die manier weten ze in ieder geval dat het al door meerdere mensen is geprobeerd en ook bij de hardloopwinkel. Ik kreeg terug per e-mail dat het gewoon moet passen (en dat er misschien vuil tussen zat) en dat ik anders even bij hun winkel (wat 3u rijden is) moet langskomen. Uiteraard weten ze ook wel dat dat geen oplossing is (aangezien ze weten hoeveel km ik verder weg ben).

Een andere oplossing (geld retour, direct een nieuw bandje sturen, kosteloos het bandje naar hun sturen zodat ze een nieuwe bandje kunnen sturen of via track en trace mijn eigen horloge opsturen zodat ze konden uitzoeken wat het probleem was en zij het zelf konden bevestigen) gaven ze niet.

Via de hardloopwinkel heb ik nu wel een hardloopbandje wat er wel direct oppast. Dit was echt 30 seconden werk (net als het eerste gedeelte wat ik via Kish ontvangen had) en hiermee blijkt het dus wel degelijk aan het horlogebandje te liggen. Dus ik ben nu voorzien. Uiteindelijk kreeg ik bericht van Kish/horlogeband terug dat ik het bandje op mijn kosten mag retourneren en dan krijg ik mijn geld terug mits ik aan de voorwaarden van hun voldoe. Het bandje wordt geleverd met pinnetjes. Deze pinnen zijn lichtjes verbogen door het honderden keren proberen. Dus als je nog pech hebt, krijg je bij een ondeugdelijk product niet eens je centen terug.

Terugsturen kan met de gewone post waarvan je niet weet of het aankomt of dat kan met de pakketpost en dan zijn de kosten 6,95 euro. Daarna zullen ze beoordelen of je je geld wel/niet terugkrijgt. Na zoveel uren bezig te zijn geweest maakt deze 13 euro natuurlijk niet meer uit, want je bent al vet geïrriteerd dat je met een product zit dat niet werkt en dan ook niet snel en goed geholpen wordt. De kosten en de tijd die je kwijt bent om het weer naar het postkantoor te brengen wegen er dan ook niet meer tegenop.

Achteraf was ik liever voor 4,05 euro meer direct langs een (hardloop)horlogewinkel gegaan. Daar zetten ze het bandje er direct op en klaar. Overigens heb ik vaker bij Kish besteld en de producten zijn altijd goed geweest. Dit is de eerste keer dat ik een probleem heb en contact heb opgenomen. Uiteraard kopen zij hun producten ook ergens in en maken ze het niet zelf. Maar als je dus een probleem hebt met een product, dan staat de klantenservice niet klaar om je echt te helpen. Die paar euro’s mogen ze hebben, want ik baal meer van alle tijd en energie die het heeft gekost. Ik ben nu blij dat het horloge weer om de pols kan na zoveel gedoe en dat ik weer (met een horloge om) kan hardlopen.

Het eindoordeel is dus enkel gepasseerd op deze bestelling. Eerdere bestellingen (die probleemloos verliepen) was ik uiteraard tevreden.

Score voor Horlogeband.com: 1.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee