Jan Pieter Bierema

Wij hebben in de zaak in Assen ons 2e Hástens bed gekocht omdat het eerste ons niet naar de zin was. Vreemd al als je er nog maar 10 -15 jaar op ligt, want een bed van € 6000-8000 vervang je zomaar niet. Maar ik werd helemaal niet uitgerust wakker op dat bed, nee kwam er vermoeider af juist. Eerst hadden we al een andere topper van Kuperus bijgekocht, dat ging een paar jaar wat beter.
Omdat onze dochter het bed wel kon waarderen, hadden we besloten een nieuw bed aan te schaffen. Dus op naar Assen. De prijzen waren inmiddels meer dan verdubbeld in 12 jaar tijd, je krijgt een hartverlamming als die genoemd worden. Eigenlijk schamen we ons voor onszelf dat we zoveel geld in een bed hebben geïnvesteerd. Maar enfin, ik wilde een Hästens want dat was in mijn ogen het beste wat je kunt kopen. Wel uitgelegd dat we van de zachte BJX topper dachten pijn in het lichaam te krijgen. De verkoopster had er nog nooit van gehoord, dus je wordt al onzekerder. Ligt dat dan aan mij? Dus we zijn zo stom geweest om ons door de verkoopster toch weer een topper van Hästens aan te laten smeren bij het al astronomisch dure bed. Inmiddels slapen we al weer 2 jaar op het bed, en de topper wordt absoluut niet meer als fijn ervaren. € 2700 voor een topper die je om de dag moet oprollen om het model er in te houden, en wat mij betreft veel te zacht in combinatie met de niet al te hard matras er onder. Het geld ben je na 1 nacht gebruik kwijt, want omruilen is er dan niet meer bij natuurlijk. De eerste nacht merk je trouwens ook niet dat je een verkeerde keus hebt gemaakt, dat komt pas na enkele maanden. Want dan komt de twijfel om de hoek kijken
We gaan nu de topper er af halen en schaffen nu een pocketveringmatras aan welke we in combinatie met het bed gaan gebruiken. Dit matras is harder en zorgt niet voor dove lichaamsdelen wanneer we wakker worden. De prijs is ook wat aangenamer, nl € 360,- via Bol.Com. Beter goedkoop dan weer een dure miskoop.
Ons oordeel over de beddenzaak van Homan is dus niet best, we voelen ons bekocht aan het product. Nazorg in de eerste maand is er niet, wel na enkele jaren krijg je weer mails van de winkels, wellicht weet men dat de klant dan weer wat nieuws wil.
Mijn inzien is dat een Hästens een investering voor het leven moet zijn, en niet voor 1 of 2 decennia. Het cijfer wat ik geef is dus uiteindelijk een 1, omdat ik iedere ochtend met pijn in het lichaam wakker wordt van een verkeerd bed.

Reactie Homan Slapen:

Geachte heer Bierema,
Na aanleiding van uw review op onze site doe ik hierbij mijn reactie toekomen.
Allereerst vervelend om te horen dat uw Hästens bed niet naar wens is.
Als ik uw verhaal goed begrijp is dit het verloop:

Bestaande Hästens bed (15 jaar oud) overgedaan aan dochter omdat u niet goed meer lag op dit bed.(niet gekocht bij Homan)

Als tussenoplossing heeft u een topmatras van Kuperus gekocht (niet Bij Homan slapen gekocht).

U heeft de keuze gemaakt voor een nieuw Hästens bed bij Hästens store Assen.

U geeft aan niet te willen kiezen voor een BJX omdat deze zachter zou zijn, echter heeft u hier uiteindelijk wel voor gekozen. Wij vinden de omschrijving “aansmeren” echter niet correct.
De samenstelling van een BJ, BJX of BJX luxury verschillen ieder in samenstelling. De BJX is de topmatras met de meeste veerkrachtig en souplesse, juist deze eigenschappen zouden drukpunten moeten verminderen zoals u aangeeft.
U geeft aan dat u niet tevreden bent over het Hästens bed en spreekt in deze review over de aankoop die u 15 jaar geleden heeft gedaan en de tussen oplossing. Echter staan deze problemen los van de klachten van uw huidige bed.
Bij Hästens store Assen is ons niet bekend over de klachten met uw huidige Auroria zoals u deze in uw email omschrijft. Wij hebben hierop dan ook geen actie kunnen ondernemen.
Ik stel dan ook voor om samen met u te kijken waar het probleem zit in uw huidige bed.
Er is immers niks persoonlijker dan een bed. En Hästens staat bekend om haar comfort.
De drukpunten die soms ontstaan tijdens het slapen zijn over het algemeen de oorzaak van een te stevig matras dan te zacht.
Ieder persoon is dan ook uniek en ervaart het op zijn eigen manier.
Ik zou graag met u willen kijken naar een passende oplossing omrend uw klachten alvorens deze review te plaatsen.
Rubert Homan
Hästens store Assen
Homan slapen
Klik hier om deel te nemen
17 juli 2019, tot op heden hebben wij helaas nog geen reactie van u mogen ontvangen.

Score voor Homan Slapen: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee