van der poll

Mijn vrouw vond het nodig de matrassen te vervangen. Ze waren aan het eind van hun houdbaarheid, zo’n 13 jaar oud. Eigenlijk had ze wel gelijk, maar was ik er ook aan toe?

Vroeger kon ik overal op slapen, desnoods op de grond in een tentje.
Met het ouder worden word ik gevoeliger voor waar ik op lig en eigenlijk is mijn vrouw “een prinses op de erwt”, die klaagt nog eerder over een slecht bed dan ik.
Maar na enkele rugoperaties en toenemende artrose is een gelijkmatige ondersteuning van het lichaam door het matras steeds belangrijker geworden.

Dus wij gaan een matras, of eigenlijk twee matrassen kopen.
Geloof de reclameplaatjes over matrassen maar niet, we hebben ons goed georiënteerd. Dus naar een bedrijf met meerdere goede merken matrassen: Homan in Assen.

Maar wat gebeurt er? Wij kopen niet twee matrassen, maar een heel bed 210 x 210 cm, een Hästens bed nog wel.
En natuurlijk twee verschillende hardheidsgraden voor haar en voor mij. Hästens voelde in de showroom toch duidelijk beter aan dan de andere merken. Maar de echte waardering kun je pas geven na een paar nachten slapen.

Ik voel mij “opgenomen” zonder doorzakken. Het bed golft als het ware, maar ik blijf horizontaal en voel zodanige ondersteuning, dat gewrichten niet meer zo heftig opspelen, als eerder, na acht uren slapen.
Het is wel een financieel verschil of je twee matrassen koopt of een Hästens bed, maar ik denk dat die investering zich terugbetaalt in zo veel meer slaapcomfort.
Dat je goed op kunt staan met zo veel minder pijn in wervelkolom/gewrichten betekent dat de keus voor Hästens een goede keus is.

Score voor Homan Slapen: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja