Funfactor
1/10

Cindy

1/10

Ongeregeld zooitje

Genoeg parkeergelegenheid

Ongeregeld zooitje. Bij aankomst staan er verkeerde weg aanwijzingen, het bordje met 'Escape Room XL' staat compleet verkeerd waardoor wij de andere kant werden opgestuurd en een eind hebben gelopen voor niks. Eenmaal aangekomen werd ons niet duidelijk uitgelegd waar we moesten zijn. Ook moesten we zelf maar uitzoeken waar we onze spullen kwijt konden. Kluisjes kosten ook nog eens 2 euro en als je je kluisje wilt openen, mag je weer opnieuw 2 euro erin gooien. Dit wordt nergens aangegeven, maar als je dit zegt tegen een van de medewerkers, krijg je een brutaal antwoord terug dat dit wel degelijk is uitgelegd door iemand, terwijl ze er zelf niet eens bij was.

We kregen een filmpje te zien over de Escape Room, het filmpje was amper te verstaan doordat deze in een grote hal wordt afgespeeld waar andere mensen ook spellen aan het doen zijn.

In het filmpje wordt aangegeven dat je langs 13 'opgravingen' moesten. Dit bleken een soort mini games te zijn. Degene die ons begeleide hiermee, had haar eerst werkdag, tenminste daar leek het op. Ze was totaal niet behulpzaam, we moesten zelf maar uitzoeken wat we moesten doen en wist niet waar alle 'opgravingen' zaten. Tevens hebben we eerst 6 opgravingen gedaan, daarna de Escape Room en toen nog 6 opgravingen. Hele onlogische volgorde en ook nog 1 opgraving niet gedaan want daar was een ander team mee bezig.

We waren met een groep van 12 man, wat helemaal niet paste in de kleine kamertjes van de opgravingen, waardoor het hele idee om met elkaar iets op te lossen, totaal was verdwenen.

De Escape Room XL met ‘live acteurs’ sloeg ook nergens op. Ten eerste konden sommige van ons niet mee doen, door slechte informatie van onze begeleider. Wij vroegen haar of het water waar je een stukje doorheen moet lopen heel erg hoog was, ivm angst van een collega. Hier wilde ze geen antwoord op geven waardoor de collega heeft besloten niet mee te gaan. Uiteindelijk kwam het water niet veel verder dan je enkels. Als ze dit had gezegd, had ze gewoon meegekund. Daarbij staat nergens op de website aangegeven, dat als je epilepsie hebt beter niet mee kunt doen.

Tevens hebben we letterlijk maar 1 dezelfde acteur in de hele Escape Room gezien. Op het filmpje op de site, lijkt het heel wat, maar dit is het absoluut niet. Escape room zat ook niet goed in elkaar. Codes die je ziet, heb je uiteindelijk helemaal niet nodig voor het einde. Onwijs jammer en zonde van het geld.