Vakkennis Bouwkundige

Ruben van den Boom

Ik heb contact opgenomen met het inspectiehuis voor een bouwkundige keuring van een woning die ik wil kopen. Het inspectiehuis is een koepelorganisatie die vele bouwkundig inspecteurs onder zich heeft. Dit garandeert een objectief rapport, aangezien de inspecteur enigszins blind is gekozen. De afspraak kon snel ingepland worden en de inspectie kon binnen een week plaatsvinden.
De inspecteur Michael was op tijd, en heeft met de nodige deskundigheid de woning bekeken. Dankzij zijn nuchtere bevindingen en conclusies zijn een aantal gebreken voor mij bevestigd. En op andere punten ben ik weer gerustgesteld. Door de ervaring en kundigheid van de inspecteur was de inspectie een prettige ervaring.
Het inspectierapport was overzichtelijk opgesteld en begrijpelijk om te lezen. De bouwkundige staat van het pand is per onderdeel opgeschreven, compleet met foto’s en waardeoordeel. De consequenties van de bouwkundige staat zijn helder als kostenpost per onderdeel benoemd, waardoor een goed beeld ontstaat van de totale herstelkosten. Het rapport mocht ik zelfs een werkdag eerder ontvangen.
Al met al ben ik zeer tevreden over het initiële contact, de inspectie en het rapport. Ik kan dan ook niet anders dan het inspectiehuis ten zeerste aanbevelen.

Communicatie, bouwkundige kennis, keuring, planning, snelheid, objectiviteit, kostenindicatie

Reactie Het Inspectiehuis:

Beste heer van den Boom,
Namens het gehele team willen wij u hartelijk bedanken voor de tijd die u heeft genomen voor het schrijven van deze prachtige review en wensen u alvast veel woongenot in de nieuwe woning.

Score voor Het Inspectiehuis: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: Bouwkundige keuring