Wij (bewoners van een straat aan de rand van Amsterdam-Centrum) hebben de hulp van Barry Meruma ingeroepen omdat we twijfelden of er redelijke gronden waren voor beroep tegen een door de gemeente afgegeven omgevingsvergunning. Wij waren bij een andere zaak ook op prettige en constructieve wijze door hem bijgestaan. We hadden deze keer weinig tijd, maar de heer Meruma was bereid om binnen enkele dagen alle stukken te lezen, zijn visie in het kort schriftelijk vast te leggen, daarna de situatie ter plekke te komen bekijken en de zaak met een aantal straatbewoners te bespreken. Dit alles viel onder de zogenaamde Startprocedure, waarvoor men een vast bedrag betaalt. Op zijn advies hebben we nog wat nader onderzoek verricht, en uiteindelijk op grond daarvan besloten niet in beroep te gaan. We hebben nu het idee dat we in ieder geval gedaan hebben wat we konden doen, en dat we ons dank zij het zeer ter zake kundige advies van Barry Meruma niet blindelings hebben laten ontmoedigen of onverrichter zake aan een duur proces zijn begonnen.

Score voor HABITAT advocaten: 4/5
Zou u onze ondersteuning aanbevelen bij uw (zakelijke) relaties? Ja