H. Prins

20 Maart 2023 aangemeld bij Essent. Levering Essent gaat in per 01-05-2023. Essent regelt de overstap. Op 25-04-2023 wordt toch het termijnbedrag voor mei door Greenchoice afgeschreven.
Essent gebeld: heeft de overstap 23-03-2023 doorgegeven.
Greenchoice gebeld: "Wij krijgen dit altijd pas twee dagen vóór de overstapdatum door. Het teveel betaalde wordt met de eindafrekening geregeld".
Pardon!?? Essent heeft in maart al doorgegeven dat ik overstap! Dit betekent dus dat ik in mei twee keer een energierekening moet ophoesten. Heel opvallend is dat bij de doorlopende incasso's voor de maand mei Greenchoice ineens niet meer aanwezig is. Het was dus wel bekend! Zo ga je niet met je klanten om.

Reactie Greenchoice:

Goedemiddag,
Vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt bij het overstappen. Het is echter wel zo dat een overstap 2 tot 5 dagen voordat de overstap plaats vindt pas wordt doorgegeven. Dit is niet eerder, bij geen enkele leverancier. Uiteraard neemt dit niet weg dat de situatie erg vervelend is. Het te veel betaalde bedrag nemen we uiteraard altijd mee in de eindnota. Heeft u te veel betaald? Dan krijgt u een bedrag terug. Het kan natuurlijk ook zijn dat we dit bedrag nodig hebben gehad voor uw verbruik, dan verrekenen we het daarmee.
Lorraine
Greenchoice

Score voor Greenchoice: 1.5/5
Zou u Greenchoice aanbevelen bij uw vrienden, familie of kennissen? Nee