Bram Kl

Nu mijn vaste contract afliep kon ik weinig kanten op. Het variabel tarief dat Greenchoice dan rekent is erg hoog - hoger dan wat andere leveranciers aan klanten rekenen die in een variabel tarief terecht komen. Daarbij was het onmogelijk om dat nieuwe tarief te vinden: het stond niet op de website, niet in mijn persoonlijke omgeving en niet in de mail waarin de overgang naar het nieuwe tarief werd aangekondigd. Tenslotte is mij niet duidelijk waarom een aanbieder van 100% groene energie (waar ik al 15 jaar klant ben) opeens stroomtarieven aan de top van de markt vraagt, terwijl het de fossiele energie is die zo duur is geworden.

Reactie Greenchoice:

Beste Bram,
We snappen dat je niet blij bent met de huidige hoge energieprijzen. Dat de prijzen bij sommige andere leveranciers lager liggen, kan komen doordat zij op prijzen speculeren. In de verwachting dat de prijzen later dit jaar gaan dalen, bieden ze nu alvast lagere tarieven. DIt vinden wij geen verwantwoord inkoopbeleid: meerdere energieleveranciers zijn hierdoor afgelopen maanden zijn omgevallen.
Wat betreft je vraag over waarom ook groene stroomprijzen zo hoog zijn: een begrijpelijke vraag. Dat komt doordat de energiemarkt zo werkt dat de energiebron die als laatste aangezet moet worden de prijs bepaalt. Dat is in de huidige situatie waarin nog niet genoeg groene energie voor iedereen wordt opgewekt eigenlijk altijd een niet-duurzame energiebron, meestal gas. Dit systeem voorkomt dat gasleveranciers hun gas niet verkocht krijgen doordat het zo duur is, terwijl zij wel steeds hun centrale moeten aanzetten om de leveringszekerheid van iedereen te garanderen.
Vriendelijke groet,
Bob van Greenchoice

Score voor Greenchoice: 2/5
Zou u Greenchoice aanbevelen bij uw vrienden, familie of kennissen? Nee