Maas

Na meerdere medewerkers via de chat gesproken te hebben, ontkom ik er niet aan een officiele klacht in te dienen.

Ik ben klant bij Greenchoice en krijg een verlengingsaanbod:
stroom normaal: €0.2878, dal: €0,2571, gas: €0,9896
Op 28 september bekijk ik dit persoonlijke aanbod in MijnGreenchoice, ik ben die dag druk en er is geen haast, mijn contract verloopt op 14-12-2021
Op 30 september besluit ik dat ik akkoord ga met het aanbod, ik ga weer naar Mijngreenchoice en klik verlengingsaanbod aan.

Tot mijn grote verbazing zie ik daar andere bedragen (waar ik geen melding van gekregen heb), vreemd .... dus ik probeer contact te leggen met de klantenservice, helaas reageren die niet.

Ik snap dat bedragen schommelen nu, maar dit ging om een aanbod aan mij, welke ineens al op 30/9 verhoogd is.....
Op 1 oktober krijg ik eindelijk een reactie en wordt mij verteld dat de tarieven miv 30-9 landelijk zijn verhoogd... Dat klopt natuurlijk niet, is 1-10.

Maa?r, waar het mij om gaat...
Dinsdagavond mijn verlengingsaanbod bekeken op Mijngreenchoice, enthousiast over aanbod voor 3 jaar:
Gas: 0,9896
Stroom n: 0,2878
Stroom d: 0,2571
Dit is waar ik dan ook graag gebruik van maak… Ivm drukte niet af gerond en donderdag de tijd om het te gaan regelen…. Wat schetst mijn verbazing… in mijngreenchoice is ‘mijn’ verlengingsaanbod INEENS duurder????
Dit scheelt zo meer dan €140 per jaar, over 3 jaar dus zomaar meer dan €420
Dit kan toch niet? Waar is aanbod gebleven wat ik dinsdag had? En waarom heb ik geen bericht gekregen. Het aanbod wat dinsdag op mijngreenchoice stond was 1 maand geldig..
Vrijdag toch maar snel nieuwe aanbod “genomen” want straks wordt het nog duurder (en ik heb 14 dagen bedenktijd).

Ik wil jullie dan ook vragen dit serieus te gaan bekijken en zien of jullie mij ergens tegemoet kunnen komen.
Liefst "gewoon" de aanvankelijk geboden tarieven natuurlijk. Maar als dat op wat voor manier dan ook niet kan zie ik graag een andere oplossing.

Ik ben al heel lang klant (voorheen qurrent) en meen dat het verlengingsaanbod van dinsdag nog steeds op donderdag beschikbaar zou moeten zijn (zeker omdat erbij stond dat dit een maand geldig zou zijn).
Ik hoor graag van jullie, dank vast,
Sylvia Maas

Reactie Greenchoice:

Beste Sylvia,
Aanbiedingen zijn altijd maar een beperkte tijd geldig. Zo ook onze verlengaanbiedingen. Deze passen we geregeld aan aan de actuele energieprijzen. Omdat die momenteel zo ontzettend hard stijgen, kan een paar dagen al een groot verschil maken. Zoals je hebt gemerkt.
Maar we willen in jouw geval een uitzondering maken en je de tarieven van vorige maand rekenen. Als je een email stuurt naar samengroen@greenchoice.nl met verwijzing naar deze recensie, kunnen we dit voor je regelen. Vanwege de enorme drukte momenteel zal het wel even duren voor je een reactie krijgt (al gauw een week), maar wat in het vat zit, verzuurt niet ;-).
Vriendelijke groet,
Bob van Greenchoice

Score voor Greenchoice: 0.5/5
Zou u Greenchoice aanbevelen bij uw vrienden, familie of kennissen? Nee