Offerte
Indruk showroom
Service en garantie
Ontwerp
Machteld Kaptein

Wij zijn geheel niet tevreden over de after sales service van Grando Purmerend. Na een zeer goed verkoopgesprek plaatsen wij een keuken order bij Grando Purmerend. Omdat aanbetaling uit bouwdepot moet komen, maakt de verkoper ter plekke telefonisch afspraken met de financiële vrouw. Aantal weken na bestelling krijgen wij opeens telefoontje dat morgen betaald moet zijn en dat anders keuken niet besteld wordt en levering uitgesteld gaat worden. Wij refereren naar gemaakte afspraak met verkoper, maar krijgen als enig antwoord. Had hij niet mogen doen. Verkoper wordt overruled door zijn baas en wij moeten ons in alle bochten wringen om dat geld bij elkaar te halen. Zeer klantonvriendelijke start. Keuken wordt door Grando ingemeten en we krijgen tip om kast te verbreden zodat keuken mooi aansluit op tegelvloer. Wij zijn blij met dat advies en doen dat. Betalen bij voor bredere kast. Wat schetst onze verbazing als we bij plaatsing toch nog 20 cm over hebben naast de keuken. Dat had beter opgelost kunnen worden. De keuken was niet compleet. Er ontbraken plinten en deel van inbouw afzuigkap. Wij hebben kranenplan Grando aangehouden, maar door dat te doen komt aan andere zijde keuken 5 cm over de keukenvloer op de houtenvloer heen. Zo jammer en had niet gehoeven bij zorgvuldig inmeten en doordenken. Wij zijn als klant afhankelijk van jullie advies. We hebben mooi granieten aanrechtblad. We wisten dat er een naad zou komen, maar midden op de werkplek vinden wij zeer jammer. Gezien de lengte van het keukenblad had dat makkelijk opgeschoven kunnen worden. Ander discussiepunt werd de vaatwasser. Tijdens de verkoop hebben we uitgebreid en grappig over vaatwasser met bestekbak, versus besteklade gesproken. We kozen met besteklade zoals op het plaatje stond bij het nummer. Bij levering bleken we toch een bestekbak gekregen te hebben. Die wilden wij niet. Er blijkt onduidelijkheid in verkoopboek te zijn. Twee plaatjes bij dezelfde type vaatwasser (of gewoon een vergissing van de verkoper?). Eerst willen ze de vaatwasser niet terugnemen omdat we de verpakking open hebben gemaakt. Dat wij onder dat typenummer een andere vaatwasser hebben gekocht gaan ze aan voorbij. Hoe zouden we ooit moeten ontdekken wat er in de vaatwasser zit? Fouten maken gebeurd overal, maar nu zeggen dat de verkoper zich niets herinnert van het gesprek over de besteklades vind ik zeer onprofessioneel. Nog erger is het dat Grando bijbetaling eist van Euro 200,- voordat ze de juiste vaatwasser gaan leveren. Ik voel me zeer onheus behandeld. We praten over een order van meer dan 15.000 euro! Tot slot wordt er niet echt haast gemaakt met de nalevering van de ontbrekende spullen. We hadden 2 data doorgekregen. Houden wij rekening mee met vrijvragen werk etc. en dan krijgen we te horen. Nee het duurt langer, de onderdelen zijn er nog niet! Na een vlotte en fijne start bij de verkoop zijn wij zwaar teleurgesteld in de service en afhandeling. Wij raden Grando niet aan bij onze vrienden.

After sales en service en garantie onder de loep leggen.

Score voor Grando.nl: 2/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Geslacht: vrouw
Leeftijd: 50